СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННОЙ ЛИТЕРАТУРЫ

◄◄ в оглавление

в раздел библиотека

Работы на русском языке

1.           Авдиенко, Д.А. Влияние в процессе политической коммуникации [Электронный ресурс] http://politjournal.spb.ru Санкт-Петербургский политологический журнал 3 (2001).

2.           Агапов, А.Б. Основы государственного управления в сфере информатизации в Российской Федерации. – М., 1997.

3.           Алмонд, Г.А., Верба, С. Гражданская культура и стабильность демократии / Полис 4 (1992), 122-134.

4.           Анохин, М.Г. Политические технологии / Вестник Российского университета дружбы народов. – Сер. Политология. – 2000. – № 2. – С. 43–49.

5.           Анохин, М.Г., Павлютенкова, М.Ю. Авангардные информационные технологии PR: возможности и перспективы / В.С. Комаровский (ред.). Связи с общественностью в политике и государственном управлении (С. 408–425). – М., 2001.

6.           Антопольский, А.Б. Проблемы государственного регулирования информационной деятельности / Информационные ресурсы России 3 (1998).

7.           Базылев, В.Н. Язык – ритуал – миф. – М., 1994.

8.           Баранов, А.Н. Введение в прикладную лингвистику. – М., 2003. – 360 с.

9.           Баранов, А.Н. Политическая метафорика публицистического текста: возможности лингвистического мониторинга / М.Н. Володина (отв. ред.). Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. – М., 2003 [Электронный ресурс] http://evartist.narod.ru/text12/09.htm#з_12

10.       Баранов, А.Н., Караулов, Ю.Н. Русская политическая метафора. – М., 1994.

11.       Бейтсон, Г. Теория игры и фантазии / Г. Бейтсон. Экология разума. Избранные статьи по антропологии, психиатрии и эпистемологии. – М., 2000. – 476 с.

-148-

12.       Белт, Т. Газетные метафоры и политическое убеждение: экспериментальное исследование / Политическая лингвистика 3 (23). – Екатеринбург, 2007. – С. 10–19.

13.       Бергер, П., Лукман, Т. Социальное конструирование реальности. – М., 1995. – 324 с.

14.       Бергер, П.Л. Приглашение в социологию: гуманистическая перспектива. – М., 1996. – 168 с.

15.       Березняков, Д.В. Медиалегитимация и российский политический контекст / Международный конгресс «300 лет Российской газете. От печатного станка к электронным медиа». Сб. материалов. – М., 2002.

16.       Бессонов, Б.Н. Пропаганда и манипуляция / Д.Я. Китайгородская (ред.). Реклама: внушение и манипуляция (С. 703–726). – Самара, 2001.

17.       Блакар, Р.М. Язык как инструмент социальной власти / Язык и моделирование социального взаимодействия (С. 88–125). – М., 1987.

18.       Блэк, М. Метафора / Теория метафоры. – М., 1990. С.153–172.

19.       Брайант, Д., Томпсон, С. Основы воздействия СМИ. – М., 2004.

20.       Бурдье, П. Социальное пространство и символическая власть / Thesis 2 (1993), С. 137–150.

21.       Бурдье, П. Социология политики. – М., 1993.

22.       Бурдье, П. Структура, габитус, практика / Журнал социологии и социальной антропологии 2 (1) (1998) [Электронный ресурс] http://www.soc.pu.ru/publications/jssa/1998/2/home.html.

23.       Бушмакина, О.Н. Имплозия масс-медиа: пределы смысла коммуникативной реальности / Вестник Удмуртского университета 1 (5) (2005), С. 56–64.

24.       Вебер, М. Избранные произведения. – М., 1990.

25.       Вежбицка, А. Культурно-обусловленные сценарии и их когнитивный статус / Язык и структура знания. – М., 1990. – С. 63–85.

26.       Величковский, Б.М. Современная когнитивная психология. – М., 1982. – 336 с.

-149-

27.       Водак, Р. Взаимосвязь «дискурс – общество»: когнитивный подход к критическому дискурс-анализу / Э.В. Будаев, А.П. Чудинов. Современная политическая лингвистика (С. 123–136). – Екатеринбург, 2006.

28.       Войтасик, Л. Психология политической пропаганды. – М., 1981. – 280 с.

29.       Гавра, Д.П. Общественное мнение и власть: режимы и механизмы взаимодействия / Журнал социологии и социальной антропологии 1 (4) (1998).

30.       Гавра, Д.П. Социально-коммуникативные технологии: обоснование категории / PR-технологии в информационном обществе: материалы II Всероссийской научно-практической конференции. – СПб., 2004.

31.       Гозман, Л., Шестопал, Е. Политическая психология. – Ростов-н/Д., 1996. – 362 с.

32.       Грачев М.Н. К вопросу об определении понятий «политическая коммуникация» и «политическая информация» / Вестник Российского университета дружбы народов. – Сер. Политология. – 2003. – № 4 – С. 34–42.

33.       Грачев, М.Н. Политическая коммуникация: Теоретические концепции, модели, векторы развития. – М., 2004. – 328 с.

34.       Грачев, М.Н. Политические коммуникации и коммуникационное измерение политики / «Новая» Россия: политическое знание и политологическое образование. Материалы межвузовской научной конференции, 1–2 декабря 2000 г. (С. 36–41). – М., 2000.

35.       Гудков, Д.Б. Прецедентные феномены в текстах политического дискурса / М.Н. Володина (отв. ред.). Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. – М., 2003 [Электронный ресурс] http://evartist.narod.ru/text12/09.htm#з_18

36.       Гудмен, Н. Способы создания миров. – М., 2000.

37.       Даймонд, Л. Прошла ли «третья волна» демократизации? / Полис 1 (1999), 15.

38.       Дейк Т. ван. Язык, познание, коммуникация. – М., 1989.

39.       Демьянков, В.З. Интерпретация политического дискурса в СМИ / М.Н. Володина (отв. ред.). Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. – М., 2003 [Электронный ресурс] http://evartist.narod.ru/text12/09.htm#%D0%B7_01

-150-

40.       Джерджен, К.Дж. Движение социального конструкционизма в современной психологии / Социальная психология: саморефлексия маргинальности. Хрестоматия. – М., 1985.

41.       Добросклонская, Т.Г. Медиалингвистика: системный подход к изучению языка СМИ. – М., 2008. – 264 с.

42.       Дойч, К. Нервы управления. Модель политической коммуникации. – М., 1993.

43.       Доктрина информационной безопасности РФ [Электронный ресурс] http://www.rg.ru/oficial/doc/min_and_vedom/mim_bezop/doctr.shtm

44.       Доценко, Е.Л. Психология манипуляции: феномены, механизмы и защита. – М., 1996. – 344 с.

45.       Дьякова, Е.Г. Взаимодействие массовой коммуникации власти в теории «установления повестки дня» / Известия Уральского государственного университета – 29 (2004), C. 59–67.

46.       Дьякова, Е.Г. Конструирование и легитимация социальных проблем в процессе установления повестки дня / Научный ежегодник Института философии и права Уральского отделения Российской академии наук 6 (2005), C. 188–211.

47.       Дьякова, Е.Г., Трахтенберг, А.Д. Массовая коммуникация и проблема конструирования реальности: анализ основных теоретических подходов. – Екатеринбург, 1999. – 130 c.

48.       Егорова-Гантман, Е.В., Минтусов, И.Е. Политическое консультирование. – М., 1999. – 547 с.

49.       Еремин, Б.Л. Формально-логические модели конфликта и работа по связям с общественностью. – М., 1995.

50.       Ермошина, Е.В. Международный обмен информацией: правовые аспекты. – М., 1988.

51.       Зазыкина, Е.В. Политический PR: символы. – М., 2003. – 125 с.

52.       Засурский, И.И. Масс-медиа Второй республики. – М., 1999.

53.       Засурский, Я.Н., Вартанова, Е.Л., Засурский, И.И. Средства массовой информации постсоветской России. – М., 2002.

-151-

54.       Землянова, Л.М. Медиатизация культуры и компаративизм в современной коммуникативистике / Вестник Московского университета. Серия 10. Журналистика. – 2002. – № 5.

55.       Зуев, C.Э. Измерения информационного пространства (политики, технологии, возможности) / А.В. Лебедев (сост.). Музей будущего: информационный менеджмент. – М., 2001. – 233 с.

56.       Ионин, Л.Г. Социология культуры: путь в новое тысячелетие. – М., 2000. – 432 с.

57.       Ирхин, Ю.В., Зотов, В.Д., Зотова, Л.В. Политология. – М., 2001. – 511 с.

58.       Истон, Д. Анализ политической структуры. – М.,1990.

59.       Истон, Д. Категории системного анализа политики / М.А. Василик, М.С. Вершинин (сост.). Политология. – М., 2000. – С. 319–331.

60.       Караулов, Ю.Н. Русский язык и языковая личность. – М., 1987.

61.       Катлип, С., Сентер, А., Брум, Г. Паблик рилейшнз. Теория и практика. – М., 2000.

62.       Келли, Г. Процесс каузальной атрибуции / Г.М.Андреева, Н.Н.Богомолова, Л.А.Петровская (ред.). Современная зарубежная социальная психология. Тексты. – М., 1984. – C. 127–137.

63.       Киричек, П.Н. Современная информационная политика: императивно-модусная трансформация / Социологические исследования 10 (2007), C. 86–96.

64.       Клепцов, М.Я. Информационные системы органов государственного управления. – М., 1996.

65.       Кобозева, И.М. Семантические проблемы анализа политической метафоры / Вестник МГУ. Филология 6 (2001), C. 132–149.

66.       Комаровский, В.С. (общ. ред.). Связи с общественностью в политике и государственном управлении. – М., 2001. – 675 с.

67.       Комаровский, В.С. Государственная служба и средства массовой информации. – Воронеж, 2003. – 114 с.

68.       Коновченко, С.В., Киселев А.Г. Информационная политика в России. – М., 2004.

69.       Концепция государственной информационной политики Российской Федерации. – М., 1998.

-152-

70.       Концепция использования информационных технологий в деятельности федеральных органов государственной власти до 2010 года [Электронный ресурс] http://government.e-rus.ru/site.shtml?id=76

71.       Корконосенко, С.Г. Основы журналистики. – М., 2009.

72.       Корконосенко, С.Г., Блохин, И.Н., Виноградова, С.М., Кузин, В.И. Журналистика в мире политики. Исследовательские подходы и практика участия. – СПб., 2004.

73.       Кошелюк, М.Е. Технологии политических выборов. – М., 2004. – 239 с.

74.       Коэн, Д.Л., Арато, Э. Гражданское общество и политическая теория. М., – 2003. – 784 с.

75.       Кравченко, В.И. Власть и коммуникация: проблемы взаимодействия в информационном обществе. – СПб., 2003. – 272 с.

76.       Крейг, Р. Теория коммуникации как область знания» / Компаративистика III. Альманах сравнительных социогуманитарных исследований. – СПб., 2003.

77.       Кривоносов, А.Д. PR-текст в системе публичных коммуникаций. – СПб., 2002. – 254 с.

78.       Лакофф, Д., Джонсон, М. Метафоры, которыми мы живем. – М., 2008. – 256 c.

79.       Лебедева, Т.Ю. Паблик рилейшнз. Корпоративная и политическая режиссура: Модели, система ценностей, каналы СМИ. – М., 1999. – 292 с.

80.       Липпман, У. Общественное мнение. – М., 2004. – 384 с.

81.       Лукьянова, Н.А. Роль коммуникативного события в пространстве коммуникаций / Вестник Красноярского государственного университета: Гуманитарные науки. Вып. 6 (2006), С. 15–18.

82.       Луман, Н. Медиа коммуникации. – М., 2005. – 280 с.

83.       Луман, Н. Общество как социальная система. – М., 2004. – 232 с.

84.       Макаренко, В.П. Власть и легитимность / Россия – США: опыт политического развития. – Ростов-на/Д., 1993.

85.       Макаров, М.Л. Основы теории дискурса. – М., 2003. – 280 с.

-153-

86.       Маклюэн, Г.М. Понимание медиа: внешние расширения человека. – М., 2003. – 462 с.

87.       Маковский, М.М. Язык – миф – культура: Символы жизни и жизнь символов. – М., 1996. – 330 с.

88.       Манойло, А.В., Петренко, А.И., Фролов, Д.Б. Государственная информационная политика в условиях информационно-психологической войны. – М., 2003. – 541 с.

89.       Маркелов, К.В. Общественный идеал как объект информационной политики: дис... доктора полит. наук. – М., 2006. – 350 c.

90.       Мельник, Г.С. Mass-media: психологические процессы и эффекты. – СПб., 1996.

91.       Минский, М. Фреймы для представления знаний. – М., 1979.

92.       Московичи, С. От коллективных представлений – к социальным / Вопросы социологии 2 (1992).

93.       Московичи, С. Социальное представление: исторический взгляд / Психологический журнал 1 (16) (1995), С. 3–18; 2 (16), С. 3–14.

94.       Назаров, М.М., Медиков, В.Я. Массовые коммуникации и виртуализация социального пространства в современном обществе / Социально-гуманитарные знания 1 (2001), С. 233–247.

95.       Найссер, У. Познание и реальность. Смысл и принципы когнитивной психологии. – Благовещенск, 1998. – 224 с.

96.       Никитов, В.А., Орлов, Е.И., Старовойтов, А.В., Савин, Г.И. Информационное обеспечение государственного управления. – М., 2000. – 414 с.

97.       Никифорова, С.В. Политический имидж как основной элемент процесса легитимации власти / Кубанский государственный технический университет. Известия вузов. Северокавказский регион. Общественные науки. Приложение. 2003, №8, С. 20–26.

98.       Никовская, Л.И., Якимец, В.Н. Публичная политика в условиях российской трансформации. Доклад на Международном семинаре «Центры публичной политики в современной России» (СПб, Пушкин, 14–15 сентября 2004 г.) [Электронный ресурс]. http://www.novopol.ru/print-text491.html

-154-

99.       Нисневич, Ю.А. Информационная политика России: проблемы и перспективы. – М., 1999.

100.   Нисневич, Ю.А. Информационно-коммуникационная стабилизация политической системы / Вестник Российского университета дружбы народов. – Сер. Политология 1 (2006), С. 68–80.

101.   Нисневич, Ю.А. Информация и власть. – М., 2000 – 175 с.

102.   Ноэль-Нойман, Э. Общественное мнение. Открытие спирали молчания. – М., 1996. – 351 с.

103.   Ньюсом, Д., ВанСлайк Тёрк, Д., Крукеберг, Д. Все о PR. Теория и практика паблик рилейшнз. – М., 2001. – 628 с.

104.   Олешко, В.Ф. Социожурналистика: прагматическое моделирование технологий массово-коммуникационной деятельности. – Екатеринбург, 1996. – 262 с.

105.   Ольшанский, Д.В. Политический PR. – М., 2003. – 544 с.

106.   Панов, М.И. Эффективная коммуникация и государственное управление / Вестник МУ. Сер. 21. Управление. – 2004. № 2. – С. 67–89.

107.   Парсонс, Т. О социальных системах – М., 2002. – 832 c.

108.   Парсонс, Т. Система современных обществ. – М, 1997.

109.   Паршин, П.Б. Речевое воздействие: основные сферы и разновидности / Рекламный текст. Семиотика и лингвистика. – М., 2000. – С. 55–73.

110.   Петренко, В.Ф. Психосемантика ментальности: коммуникативный аспект / Е.Е. Пронина (сост.). Материалы секции «Медиапсихология» Международной научно-практической конференции «Журналистика в 2000 году: Реалии и прогнозы развития», МГУ, 2001 [Электронный ресурс] http://evartist.narod.ru/text7/40.htm

111.   Пономарев, Н.Ф. Информационная политика органа власти: пропаганда, антипропаганда и контрпропаганда. – Пермь, 2007. – 184 с.

112.   Пономарев, Н.Ф. Информационная политика органов власти: теории, технологии, планирование. – Пермь, 2008. – 329 c.

-155-

113.   Пономарев, Н.Ф. Политические коммуникации и манипуляции. – М., 2007. – 128 с.

114.   Пономарев, Н.Ф. Связи с общественностью: социально-психологические аспекты. – М., 2008. – 208 с.

115.   Пономарев, Н.Ф. Управление общественными отношениями: теория и практика PR-коммуникаций. – Пермь, 2006. – 114 с.

116.   Попов В.Д. Информациология и информационная политика. – М., 2001. – 116 с.

117.   Попов, В.Д. (общ. ред.). Информационная политика. – М., 2003a.

118.   Попов, В.Д. Социальная информациология – наука XXI века (проблемы становления и развития). – М., 2003b.

119.   Почепцов, Г.Г. Коммуникативные технологии ХХ века. – М., 2000.

120.   Прохоров, Е.П. Введение в теорию журналистики. – М.,1995.

121.   Пугачев, В.П. Информационная власть и демократия / Общественные науки и современность 4 (1999), С. 65–77.

122.   Пугачев, В.П. Политология. – М., 2000.

123.   Пугачев, В.П. Технология скрытого управления в современной российской политике / Вестник МГУ. – Сер. 12. Политические науки, 2003, №3. – С. 78–90.

124.   Пушкарева, Г.В. Политические коммуникации / Ю.С. Коноплин (ред.). Политическое обеспечение бизнеса (С. 45–54). – М., 1995.

125.   Пушкарева, Г.В. Политический менеджмент. – М., 2002. – 465 с.

126.   Реснянская, Л.Л. Двусторонняя коммуникация: методика организации общественного диалога. – М., 2001.

127.   Римский В.Л. Публичная политика и участие средств массовой информации в формировании институтов демократии [Электронный ресурс] http://www.frip.ru/newfrip/cnt/library/sel?tid=2&cid=77

128.   Рогозина, И.В. Функции и структура медиа-картины мира / Методология современной психолингвистики. Сб. статей. – М., 2003. – С. 121–137.

129.   Русаков, А.Ю. Связи с общественностью в государственных структурах. – СПб., 2006.

-156-

130.   Русакова, О.Ф., Русаков, В.М. PR-Дискурс: теоретико-методологический анализ. – Екатеринбург, 2008. – 340 с.

131.   Сиберт, Ф.С., Шрам, У., Питерсон, Т. Четыре теории прессы. – М., 1998. – 223 с.

132.   Силкин, В.В. Информация и коммуникация в системе государственной службы (социально-информациологический анализ). – Саратов, 2005.

133.   Соловьев, А.И. Политическая коммуникация: к проблеме теоретической идентификации / Полис 3 (2002), С. 5–18.

134.   Соловьев, А.И. Политология: политическая теория, политические технологии. – М., 2000.

135.   Социология журналистики (под ред. С.Г. Корконосенко). – М., 2004.

136.   Спектор, М., Китсьюз, Дж. Конструирование социальных проблем / С.А. Ерофеев (сост. и ред.). Контексты современности – II: Хрестоматия. – Казань, 2001. – С. 160–163.

137.   Стриженко, А.А. (ред.). Зарубежная и российская журналистика: трансформация картины мира и ее содержания. – Барнаул, 2003. – 470 с. [Электронный ресурс] http://evartist.narod.ru/text5/78.htm

138.   Сунгуров, А. Публичная политика и экспертиза / Пчела 45 (январь–апрель 2004) [Электронный ресурс] http://www.pchela.ru/index.html

139.   Супрун, А.Е. Текстовые реминисценции как языковое явление / Вопросы языкознания 6 (1995).

140.   Сухомлинова, Т.П. Государственная информационная политика как составляющая модернизации государственной службы / Социология власти 5 (2004).

141.   Сыров, В.Н. Об эвристическом потенциале метафоры / Критика и семиотика. Вып. 11, – Новосибирск, 2007. – С. 78–92.

142.   Тавокин, Е.П. (общ. ред.). Информационно-коммуникативное обеспечение социальных реформ. – М., 2006.

143.   Тавокин, Е.П. (отв. ред. и сост.). Государственная информационная политика: проблемы и технологии. Сб. статей. – М., 2003.

-157-

144.   Тавокин, Е.П. (сост.). Государственная информационная политика: концепции и перспективы. Сб. статей. – М., 2001.

145.   Терин, В.П. Массовая коммуникация. Социокультурные аспекты политического взаимодействия. Исследование опыта Запада. – М., 2000. – 223 с.

146.   Тернер, Д. Аналитическое теоретизирование / THESIS 2 (4) (1994).

147.   Тимофеева, Л.Н. Отчет о заседании ИК по политической коммуникативистике, Москва, 19 мая 2009 г. [Электронный ресурс] http://www.rapn.ru

148.   Тимофеева, Л.Н. Политическая коммуникативистика: проблемы предмет-

149.   ного позиционирования / Л.Н.Тимофеева (ред.). Политическая коммуникативистика: проблемы предметного позиционирования. Материалы методологического семинара. 27 июня 2008 г. – М., 2008.

150.   Тофлер, О. Проблема власти на пороге XXI века / Свободная мысль 2. – 1992.

151.   Тофлер, Э. Метаморфозы власти. – М., 2001. – 670 с.

152.   Трахтенберг, А.Д. Рунет как «публичная сфера»: хабермасианский идеал и реальность / Политэкс 2 (2006) [Электронный ресурс] http://www.politex.info/content/view/232/30/

153.   Уилхелм, Д. Коммуникации и власть. – СПб., 1993. – 243 с.

154.   Улановский, А.М. Теория речевых актов и социальный конструкционизм / Постнеклассическая психология. Социальный конструкционизм и нарративный подход 1 (2004) [Электронный ресурс] http://narrativepsy.narod.ru/num1-2004_88.html

155.   Фадеичева, М.А. Идеология и дискурсивные практики «нашизма» в современной России / Полис 4 (2006).

156.   Фаер, С. Приемы, стратегии и тактики предвыборной борьбы. Семьдесят три стратегемы. – СПб., 1998. – 212 с.

157.   Фаликман, М.В., Койфман, А.Я. Виды прайминга в исследованиях восприятия и перцептивного внимания» / Вестник МГУ. Сер. 14. Психология 3 (2005), С. 86–97, Психология 4 (2005), С. 81–89.

-158-

158.   Федотова, Л.Н. Социология массовой коммуникации / Л.Н. Федотова. – СПб., 2003. – 400 с.

159.   Фестингер, Л. Теория когнитивного диссонанса. – СПб., 1999. – 318 c.

160.   Филипс, Л.Дж., Йоргенсен, М.В. Дискурс-анализ. Теория и метод. – Харьков, 2004. – 336 c.

161.   Хабермас, Ю. Теория коммуникативного действия / Вестник МГУ. Сер. 7. Философия. – 1993. – № 4. – C. 43–63.

162.   Хайруллина, Л.И. Теоретико-методологические основы изучения информационной политики муниципальных образований / Управление общественными и экономическими системам 2 (8). – Орел, 2006.

163.   Хараш, А.У. Психология коммуникативного воздействия. – М., 1986.

164.   Харрис, Р. Психология массовых коммуникаций. – СПб., 2001.

165.   Хилгартнер, С., Боск, Ч.Л. Рост и упадок социальных проблем: концепция публичных арен / И.Г. Ясавеев (сост.). Средства массовой коммуникации и социальные проблемы: Хрестоматия. – Казань, 2000.

166.   Цивьян, Т.В. Лингвистические основы балканской модели мира. – М., 1990.

167.   Чудинов, А.П. Россия в метафорическом зеркале: когнитивное исследование политической метафоры (1991–2000). – Екатеринбург, 2001. – 238 с.

168.   Чумиков, А.Н. Политическая коммуникативистика: место в коммуникационном научном спектре, актуальные задачи прикладного применения / Л.Н.Тимофеева (ред.). Политическая коммуникативистика: проблемы предметного позиционирования. Материалы методологического семинара. 27 июня 2008 г. – М., 2008.

169.   Чумиков, А.Н., Бочаров, М.П. Связи с общественностью: теория и практика. – М., 2003. – 496 с.

170.   Шварценберг, Р.-Ж. Политическая социология: В 3 ч. – Ч. 1. – М., 1992. – 180 с.

171.   Шейгал, Е.И. Семиотика политического дискурса. – М., 2004. – 324 с.

172.   Шейгал, Е.И. Смысловая неопределенность как фактор политического дискурса / Политический дискурс в России-4. – М., 2000.

-159-

173.   Шелекасова, Н.П. Современный взгляд на проблемы политической коммуникации и лидерства / М.В. Ильин, С.В. Рогачев (отв. ред.). Россия. Политические вызовы ХХI века: 2-й Всероссийский конгресс политологов. 21–23 апр. 2000 г. – М., 2002. – 616 c.

174.   Шенк, Р., Абельсон, Р. Сценарии, планы и знания / Труды IV Международной объединенной конференции по искусственному интеллекту. – М., 1976. – С. 208–220.

175.   Шишкин, Д.П., Гавра, С.Л. Бровко, Д.П. PR-кампании: методология и технология. – СПб., 2004. – 187 с.

176.   Шишкина, М.А. Паблик рилейшнз в системе социального управления. – М., 2002. – 659 с.

177.   Шматко, Н.А. Феномен публичной политики / Социологические исследования 7 (2001), С. 106–112.

178.   Юсупов, Р.М., Заболотский, В.П. Научно-методологические основы информатизации. – СПб., 2000. – 437 c.

179.   Ясавеев, И.Г. Конструирование «не-проблем»: стратегии депроблематизации ситуаций / Журнал социологии и социальной антропологии 34 (2006), С. 91–102.

Диссертации и авторефераты

180.   Алексеев, О.Ю. Роль политических коммуникации в легитимации российской власти в условиях современного демократического транзита: автореф. дис… канд. полит. наук. – СПб., 2009. – 22 с.

181.   Алтухова, Н.Ю. Политический маркетинг в современной России: дис... канд. полит. наук. – Ставрополь, 2006. – 180 c.

182.   Анникова, В.А. Информационная политика в системе властных отношений: региональный аспект: автореф. дис… канд. полит. наук. – М., 2001. –16 c.

183.   Баутина, П.В. Журналистика как средство конструирования социальных проблем (по материалам федеральной и региональной печати современной России): автореф. дис… канд. полит. наук. – Казань, 2009.

-160-

184.   Боденкова, М.А. Принцип единства свободы и ответственности в реализации государственной информационной политики: дис... канд. полит. наук. – М., 2006.

185.   Вертешин, А.И. Медиалегитимация политической власти в современной России: автореф. дис… доктора полит. наук. – СПб., 2009.

186.   Волкодав, М.А. Применение политического дискурс-анализа в решении идеологических задач (на примере медиатизации политических текстов): автореф. дис… канд. филолог. наук. – Краснодар 2007.

187.   Гончаров, Ю.А. Государственная информационная политика в условиях модернизации политической системы России: дис... канд. полит. наук. – Ярославль, 2004. –189 c.

188.   Грачев, М.Н. Политическая коммуникация: теоретико-методологический анализ: автореф. дис… доктора полит. наук. – М., 2005.

189.   Дмитриев, М.Г. Региональная информационная политика как фактор формирования информационного пространства: дис... канд. полит. наук. – М., 2004. – 137 с.

190.   Евтуш, О.А. Региональная пресса в современном политическом процессе (на примере Сибири): автореф. дис… канд. полит. наук. – Кемерово, 2006. – 25 с.

191.   Илатовская, Э.А. Информационная политика органов исполнительной власти субъекта Российской Федерации: формирование и проблемы реализации: автореф. дис... канд. полит. наук. – СПб., 2007. – 21 c.

192.   Карасева, Е.В. Информационная политика органов исполнительной власти современного мегаполиса: особенности ее формирования и реализации: На примере деятельности Правительства Москвы: дис... канд. полит. наук. – М., 2004. – 219 с.

193.   Конопелько, И.В. Демократическая консолидация в условиях современного политического процесса: дис... канд. полит. наук. – Ставрополь – 2004. – 150 c.

-161-

194.   Корнеев, А.А. Информационная политика субъекта федерации: дис... канд. полит. наук. – М., 2002.

195.   Кушнарев, Ф.Ю. Информационная политика современной России в условиях модернизации политической системы: дис... канд. полит. наук. – Ярославль, 2005. – 210 c.

196.   Леснова, Н.Т. Управление информационными процессами в системе муниципальной власти (на примере Нижегородской области): дис... канд. полит. наук. – М., 2002.

197.   Макаров, В.П. Особенности информационной политики города Москвы в свете формирования единого информационного пространства России: автореф. дис... доктора социол. наук. – М., 2005. – 40 с.

198.   Маркарян, В.Р. Влияние средств массовой коммуникации на электоральное поведение граждан в современной России: автореф. дис… канд. полит. наук. – М., 2006.

199.   Маркелов, К.В. Общественный идеал как объект информационной политики: дис... доктора полит. наук. – М., 2006. – 350 c.

200.   Марков, Е.А. Взаимодействие органов государственной власти и СМИ как фактор реализации информационной политики (на примере Вологодской области): дис... канд. полит. наук. – М., 2003.

201.   Ненастьева, Н.Л. Информационная политика в условиях реформирования социальной структуры современной России: дис... канд. полит. наук. – Ярославль, 2007. – 247 c.

202.   Парфенов, К.В. Политические коммуникации в современной России: проблемы организации избирательных кампаний: автореф. дис… канд. полит. наук. – М., 2006. – 25 с.

203.   Петрова, Е.В. Информационная политика территориальных органов управления в системе государственной информационной политики современной России: дис... канд. полит. наук. – М., 2004. – 183 c.

204.   Плитко, А.Г. Государственная информационная политика Российской Федерации: понятие, принципы и направления реализации: дис... канд. полит. наук. – М., 2005. – 158 c.

-162-

205.   Русина, В.В. Информационная политика в сфере СМИ в демократическом обществе: Основные принципы и формы реализации в регионе: дис... канд. филолог. наук. – М., 2005. – 283 c.

206.   Скачко, О.В. Государственная информационная политика России в сфере СМИ: теоретические аспекты и современная практика: дис... канд. полит. наук. – СПб., 2006. – 183 c.

207.   Смирнов, И.Н. Информационная политика как фактор реализации взаимодействия власти и общества: на примере деятельности Федерального Собрания Российской Федерации: дис... канд. полит. наук. – М., 2006. – 135 c.

208.   Соколова, Е.П. Пресса и парламентаризм в политическом процессе России: автореф. дис… канд. полит. наук. – Екатеринбург, 2005.

209.   Устинова, Н.В. Политическая репутация: сущность, особенности, технологии формирования: автореф. дис… канд. полит. наук. – Екатеринбург, 2005.

210.   Чугунов, А.В. Политика и интернет: политическая коммуникация в условиях развития современных информационных технологий: автореф. дис… канд. полит. наук. – СПб., 2000.

211.   Чумикова, С.Ю. Политическая коммуникация как ресурс легитимности законодательной власти субъекта Российской Федерации: автореф. дис… канд. полит. наук. – М., 2007. – 25 c.

Работы на иностранных языках

212.   Almond, G., Coleman, J. The politics of the development areas. – Princeton: Princeton University Press, 1960. – xii, 591 p.

213.   Almond, G.A. Political development. Essays in heuristic theory. – Boston, 1970.

214.   Altheide, D.L. Creating reality: How TV news distorts events. – London: Sage, 1976. – 221 p.

215.   Altheide, D.L., Snow, R.P. Media logic. – London: Sage, 1979. – 256 p.

216.   Altheide, D.L., Snow, R.P. Mediaworlds in the post journalism era. – N.Y.: Aldine de Gruyter, 1991.

-163-

217.   Altshull, J.H. Agents of power: the role of the news media in human affair. – N.Y.: Longman, 1984.

218.   Anderson, J.R. A spreading activation theory of memory / Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior 22 (1983), P. 261–295.

219.   Ball-Rokeach, S.J., Rokeach, M., Grube, J.W. The great American values test: Influencing behavior and belief through television. – N.Y.: The Free Press, 1996. – 190 p.

220.   Barker, R. Political legitimacy and the state. – Oxford: Clarendon, 1990.

221.   Bartels, L.M. Politicians and the press: Who leads, who follows? APSA. – San Francisco, 1996. – 60 p.

222.   Bartlett, F.C. Remembering: A study in experimental and social psychology. – Cambridge: Cambridge University Press, 1932.

223.   Baumgartner, F.R., Jones, B.D., Leech, B.L. Media attention and congressional agendas / S. Iyengar, R. Reeves (ed.). Do the media govern? Politicians, voters and reporters in America. – Thousand Oaks: Sage, 1997. – P. 349–363.

224.   Baumgartner, F.R., Mahoney, C. Individual-level framing and collective issue definition in the European Union / European Union Politics 9 (2008), P. 435–449.

225.   Beck, D.E., Cowan, С.С. Spiral dynamics: Mastering values, leadership and change. – Blackwell Publishers Ltd, 2002. – 331 p.

226.   Behr, R.L., Iyengar, S. Television news, real-world cues, and changes in the public agenda / Public Opinion Quarterly 49 (1985), P. 591–606.

227.   Benford, R.D. An insider’s critique of the social movement framing perspective / Sociological Inquiry 67 (1997), P. 409–430.

228.   Bennett, W.L. News: the politics of illusion. – N.Y.: Longman, 1984.

229.   Bennett, W.L. Toward a theory of press-state relations in the United States / Journal of Communication 40 (2) (1990), P. 103–125.

230.   Benton, M., Frazier, P.J. The agenda setting function of the mass media at three levels of «information holding» / Communication Research 3 (3) (1976), P. 261–274.

-164-

231.   Berelson, B.R. Communication and public opinion / Communication in Modern Society 3 (1951), 122.

232.   Best, J. (ed.). Images of issues: Typifying contemporary social problems. – N.Y.: Aldine de Gruyter, 1995.

233.   Billig, M., Condor, S., Edwards, D., Gane, M., Middleton, D., Radley, A.R. Ideological dilemmas. – London: Sage Publications, 1988.

234.   Blumenthal, S. The Permanent campaign: Inside the world of elite political operatives. – Boston: Beacon Press, 1980.

235.   Blumer, Y. Sociological implications of the thought of George Herbert Mead / American Journal of Sociology 71 (1966), P. 535–548.

236.   Blumler, J.G., Gurevitch, M. Media change and social change: linkages and junctures / J. Curran, M. Gurevitch (eds.). Mass media and society. – London: Arnold, 1986.

237.   Blumler, J.G., Gurevitch, M. The crisis of public communication. – London: Routledge, 1995.

238.   Blumler, J.G., Katz, E. (eds.) The uses of mass communications: Current perspectives in gratifications research. – Beverly Hills: Sage, 1974. – 318 p.

239.   Bolz, N. Gesprach mit Norbert Bolz / Die neue Gesellschaft. – Frankfurter Hefte 1, 1995. – 26 s.

240.   Boorstin, D.J. Das Image. Der Amerikanische Traum. – Hamburg: Rowohlt, 1987.

241.   Bourdieu, P. Esquisse d’une théorie de la pratique. – Genève: Droz, 1972.

242.   Bourdieu, P. La Distinction. Critique sociale du jugement. – Paris: Minuit, 1979.

243.   Bourdieu, P. Raison pratiques. Sur la théorie de l’action. – Paris: Seuil, 1994.

244.   Braverman, J. Testimonials versus informational persuasive messages: the moderating effect of delivery mode and personal involvement / Communication Research 35 (5) (2008), P. 666–694 [Электронный ресурс] http://crx.sagepub.eom/cgi/content/abstract/35/5/666

-165-

245.   Brosius, H.B. Research note: The Influence of exemplars on recipients' judgements: The part played by similarity between exemplar and recipient / European Journal of Communication 14 (2), (1999), P. 213–224 [Электронный ресурс] http://ejc.sagepub.eom/cgi/content/abstract/14/2/213

246.   Brosius, H.B., Bathelt, A. The utility of exemplars in persuasive communications / Communication Research 21 (1994), P. 48–78.

247.   Brosius, H.B., Kepplinger, H.M. Linear and nonlinear models of agendasetting in television / Journal of Broadcasting and Electronic Media 36 (1) (1992), P. 5–24.

248.   Bruce, B. Images of power. – London: Kogan Page, 1992.

249.   Bruner, J. Acts of meaning. – Cambridge: Harvard University Press, 1990.

250.   Budge, I., Farlie, D.J. Explaining and predicting elections: Issue-effects and party strategies in 23 democracies. – London: Allen and Unwin, 1983.

251.   Burke, K. Language as symbolic action. – Berkeley: University of California Press, 1966. – 514 p.

252.   Cacioppo, J.T., Petty, R.E. The need for cognition / Journal of Personality and Social Psychology 42 (1982), P. 116–131.

253.   Calhoun, C. (ed.). Habermas and the public sphere. – Cambridge: The MIT Press, 1992.

254.   Cameron, G.T., Sallot, L., Curtin, P.A. Public relations and the production of news: A critical review and a theoretical framework / B. Burleson (ed.). Communication yearbook 20. – Thousand Oaks: Sage, 1997. – P. 111–155.

255.   Cappella, J.N., Jamieson, K.H. Spiral of cynicism: The press and public good. – N.Y.: Oxford University Press, 1997.

256.   Carruthers, S.L. The media at war. – N.Y.: St. Martin’s Press, 2000. – 321 p.

257.   Chaffee, S.H., Metzger, M.J. The end of mass communication? / Mass Communication and Society 4 (4) (2001), P. 365–379.

258.   Chaiken, S., Liberman, A., Eagley, A.H. Heuristic and systematic processing within and beyond the persuasion context / J.S. Uleman, J.A. Bargh (eds.). Ununtended thought. – N.Y.: Guilford Press, 1989. – P. 212–252.

259.   Chilton, P. Metaphor, euphemism, and the militarization of language / Current Research on Peace and Violence 10 (1987), P. 7–19.

-166-

260.   Choi, Y.J. Rules of the agenda game: President's issue management, media's agenda setting and the public's representation. Dissertation for the degree of doctor of philosophy. – The University of Texas at Austin (May 2004).

261.   Chomsky, N. Language and responsibility. – Hassocks: Harvester Press, 1979.

262.   Chomsky, N. Necessary illusions: Thought control in democratic societies. – Toronto: CBC Enterprises, 1989.

263.   Chomsky, N. Towards a new Cold War: Essays on the current crisis and how we got there. – London: Sinclair Browne, 1982.

264.   Chong, D. Creating common frames of reference on political issues / D.C. Mutz, P.M. Sniderman, R.A. Brody (eds.). Political persuasion and attitude change. – Ann Arbor: University of Michigan Press, 1996. – P. 195–224.

265.   Chong, D., Druckman, J.N. A theory of framing and opinion formation in competitive elite enviroments / Journal of Communication 57 (2007), P. 99–118.

266.   Cobb, R.W., Elder, C.D. The politics of agenda-building: an alternative perspective for modern democratic theory / Journal of Politics 33 (1971), P. 892–915.

267.   Cohen, B.C. The press and foreign policy. – Princeton: Princeton University Press, 1963. – 288 p.

268.   Coleman, R., Banning, S. Network TV News' affective framing of the presidential candidates: Evidence for a second-level agenda-setting effect through visual framing / Journalism and Mass Communication Quarterly 83 (2006), P. 313–328.

269.   Collins, A.M., Loftus, E.F. A spreading activation theory of semantic processing / Psychological Review 82 (1975), P. 407–428.

270.   Connolly, W.E. On interests in politics / Politics and Society 2 (1972), P. 459–477.

271.   Cook, F.L., Tyler, T.R., Goetz, E.G., Gordon, M.T., Protess, D., Leff, D.R., Molotch, M. Media and agenda setting: Effects on the public, interest group leaders, policy makers, and policy / Public Opinion Quarterly 47 (1983), P. 16–35.

272.   Cook, T.E. Governing with the news: The news media as a political institution. – Chicago: University of Chicago Press, 2005. – 328 p.

-167-

273.   D’Andrade, R.G. Cognitive anthropology / Th. Schwartz, G.M. White, C.A. Lutz (eds.). New direction in psychological anthropology. – Cambridge: Cambridge University Press, 1994.

274.   Dahl, R. Modern political analysis. – Englewood Cliffs, 1965.

275.   Dahl, R.A. Democracy and its critics. – New Haven: Yale University Press, 1989.

276.   Davies, J., Mabin, V.J. Framing: A Meta-framework for the use of mixedmode modelling / M.G. Nicholls, S. Clarke, B. Lehaney (eds.). Mixed mode modelling: Mixing methodologies for organisational intervention. Applied optimization 58. – Dordrecht: Kluwer Academic Publications, 2001. – P. 63–119.

277.   Davis, A. Public relations democracy: public relations, politics and the mass media in Britain. – Manchester: Manchester University Press, 2002. de Fouloy, C.D. The role of the media in engaging citizens (2005) [Электронный ресурс] http://www.eulobby.net/eng/Modul/Abstract/ReadAbstract.aspx?Mid=1457&ItemID=641

278.   de Vreese, C.H., Elenbaas, M. Media in the game of politics: Effects of strategic metacoverage on political cynicism / Press/Politics 13 (3) (2008), P. 285–309.

279.   de Vreese, C.H., Peter, J., Semetko, H.A. Framing politics at the launch of the euro: A cross-national comparative study of frames in the news / Political Communication 18 (2) (2001), P. 107–122.

280.   Dearing, J.W., Rogers, E.M. Agenda-setting. – Thousand Oaks: Sage, 1996. –139 p.

281.   DeCoster, J., Claypool, H.M. A meta-analysis of priming effects on impression formation supporting a general model of informational biases / Personality and Social Psychology Review 8 (1) (2004), P. 2–27.

282.   Delia, J.G., O'Keefe, B.J., O'Keefe, D.J. The constructivist approach to communication / Human Communication Theory. – N.Y., 1982. – P. 147–191.

283.   Demers, D.Р., Craff, D., Choi, Y.-H., Pessin, В.М. Issue obtrusiveness and the agenda-setting effects of national network news / Communication Research 16 (1989), P. 793–812.

-168-

284.   Denton, R.E., Woodvard, G.C. Political communication in America. – N.Y.: Praeger, 1990.

285.   Domhoff, W.G. The Powers that be: Processes of ruling class domination in America – N.Y.: Vintage Books, 1979.

286.   Domke, D., Shah, D.V., Wackman, D.B. Media priming effects: Accessibility, association, and activation / International Journal of Public Opinion Research 10 (1998), P. 51–74.

287.   Downs, A. Up and down with ecology – The «issue-attention cycle» / Public Interest 28 (1972), P. 38–50.

288.   Druckman, J.N. Political preference formation: Competition, deliberation, and the (ir)relevance of framing effects / American Political Science Review 98 (2004), P. 671–686.

289.   Durham, F.D. Breaching powerful boundaries: A postmodern critique of framing / S.D. Reese, O.H. Gandy, A.E. Grant (eds.). Framing public life: Perspectives on media and our understanding of the social world. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2001. – P. 123–136.

290.   Eagly, A.H., Chaiken, S. The psychology of attitudes. – Fort Worth: Harcourt, Brace and Janovich, 1993. – 794 p.

291.   Edelman, M. Politics as symbolic action. – Chicago: Markham, 1971.

292.   Edy, J.A., Meirick, P.C. Wanted, dead or alive: Media frames, frame adoption, and support for the war in Afghanistan / Journal of Communication 57 (2007), P. 119–141.

293.   Eilders, C. Media as political actors? Issue focusing and selective emphasis in the German quality press / German Politics 9 (3) (1997), P. 181–206.

294.   Ellwood, D.T. Poor support: poverty in the American family. – N.Y.: Basic Books, 1988.

295.   Entman, R.M. Cascading activation: Contesting the White House’s frame after 9/11 / Political Communication 20 (2003), P. 415–432.

-169-

296.   Entman, R.M. Declarations of independence: The Growth of media power after the Cold War / B.L. Nacos, R.Y. Shapiro, P. Insernia (eds.). Decision making in a Glass House. – Oxford: Rowman and Littlefield, 2000. – P. 11–27.

297.   Entman, R.M. Democracy without citizens: Media and the decay of American politics. – N.Y.: Oxford University Press, 1989.

298.   Entman, R.M. Framing bias: Media in the distribution of power / Journal of Communication 57 (2007), P. 163–173.

299.   Entman, R.M. Framing U.S. coverage of international news: Contrasts in narratives of the KAL and Iran air incidents / Journal of Communication 41 (4) (1991), P. 6–27.

300.   Entman, R.M. Framing: toward clarification of a fractured paradigm / Journal of Communication 43 (4) (1993), P. 51–58.

301.   Entman, R.M. Projections of power: Framing news, public opinion, and U.S. foreign policy. – Chicago: University of Chicago Press, 2004. – 229 p.

302.   Entman, R.M., Rojecki, A. Freezing out the public: Elite and media framing of the U.S. anti-nuclear movement / Political Communication 10 (1993), P. 155–173.

303.   Entman, R.M., Rojecki, A. The black image in the white mind: Media and race in America. – Chicago: University of Chicago Press, 2001.

304.   Epstein, E.J. News from nowhere: Television and the news. – N.Y.: Random House, 1973. – 321 p.

305.   Erbring, L., Goldenberg, E.N., Miller, A.H. Front-page news and real-world cues: A new look at agenda-setting by the media / American Journal of Political Science 24 (1980), P. 16–49.

306.   Fairclough, N. Media discourse. – London, 1995.

307.   Fairhurst, G., Star, R. The art of framing: Managing the language of leadership. – San Francisco: Jossey-Bass, 1996. – 240 p.

308.   Fazio, R.H. On the power and functionality of attitudes: The Role of attitude accessibility / A.R. Pratkanis, S.J. Breckler, A.G. Greenwald (eds.). Attitude structure and function. – Hillsdale: Lawrence Erlbaum, 1989. – P. 89–120.

309.   Fillmore, C.J. Frame semantics / Linguistics in the morning calm: Selected papers from the SICOL-1981. – Seoul, 1982. – P. 111–137.

-170-

310.   Finifter, A. Public opinion / S.M. Lipset (ed.). The encyclopedia of democracy. – London: Routledge, 1995. – P. 1027–1035.

311.   Fishman, M. Manufacturing the news. – Austin: University of Texas Press, 1980.

312.   Fiske, J., Hartley, J. Reading television. – London: Methuen, 1978.

313.   Fiske, S.T. Schema-triggered affect: application to social perception / Affect and cognition. The 17th annual carnegie symposiumon cognition. – N.Y., 1982.

314.   Fiske, S.T., Taylor, S.E. Social cognition. – N.Y.: McGraw-Hill, 1991.

315.   Flora, J.A., Maibach, E.W. Cognitive responses to aids information: The effects of issue involvement and message appeal / Communication Research 17 (6) (1990), P. 759–774.

316.   Forgas, J.P. (ed.). Social cognition: Perspectives on everyday understanding. – London, 1981. – 281 р.

317.   Fuchs, D., Pfetsch, B. The observation of public opinion by the governmental system. Discussion paper FS III 96 – 105 (December 1996). Wissenschaftszentrum Berlin fur Sozialforschung gGmbH (WZB).

318.   Funkhouser, G.R. Trends in media coverage of the issues in the ‘60s’ / Journalism Quarterly 50 (1973), P. 533–538.

319.   Galtung, J., Ruge, M. The Structure of foreign news: the Presentation of Congo, Cuba and Syprus in Four Foreign Newspapers / Journal of International Peace Research 1 (1965).

320.   Gamson, W.A. Media discourse as a framing resource / A.N. Crigler (ed.). The psychology of political communication. – Ann Arbor: University of Michigan Press, 1996. – P. 111–132.

321.   Gamson, W.A. Talking politics. – N.Y.: Cambridge University Press, 1992. – 272 p.

322.   Gamson, W.A. The 1987 distinguished lecture: a constructionist approach to mass media and public opinion / Symbolic interaction 2 (1988).

323.   Gamson, W.A. What's news: A game simulation of TV news. – N.Y.: Free Press, 1984.

-171-

324.   Gamson, W.A., Croteau, D., Hoynes, W., Sasson, T. Media images and the social construction of reality / Annual Review of Sociology 18 (1992), P. 373–393.

325.   Gamson, W.A., Meyer, D.S. Framing political opportunity / D. McAdam, J.D. McCarthy, M.N. Zald (eds.). Comparative perspectives on social movements. – N.Y.: Cambridge University Press, 1996. – P. 275–290.

326.   Gamson, W.A., Modigliani, A. Media discourse and public opinion on nuclear power: A constructionist approach / American Journal of Sociology 95 (1) (1989), P. 1–37.

327.   Gamson, W.A., Modigliani, A. The changing culture of affirmative action / R.G. Braungart, M.M. Braungart (eds.). Research in political sociology 3. Greenwich: JAI, 1987. P. 137177.

328.   Gary, T.H., Melyin, M.M. Beyond Use: Understanding evaluation's influence on attitudes and actions / American Journal of Evaluation 24 (2003), P. 293–314.

329.   Geibler, R. Massenmedien, Basiskommunikation und Demokratie. – Tubingen, 1973. – 87 s.

330.   George, A. Domestic constraints on regime change in US foreign policy: The need for policy legitimacy / G.J. Zkenberry (ed.). American foreign policy: Theoretical essays. – Glenview: Scott, Foresman and Co., 1989. – P. 583–608.

331.   Gerbner, G., Gross, L., Morgan, М., Signorelli, N. Political correlates of television viewing / Public Opinion Quarterly 48 (1984), P. 283–300.

332.   Ghanem, S.I. Filling in the tapestry: The second level of agenda setting / M. McCombs, D.L. Shaw, D. Weaver (eds.). Communication and democracy: Exploring the intellectual frontiers in agenda-setting theory. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 1997. – P. 3–14.

333.   Gitlin, T. The whole world is watching: Mass media in the making and unmaking of the new left. – Berkeley: University of California Press, 1980. – 327 p.

334.   Goffman, E. A reply to Denzin and Keller / Contemporary Sociology 10 (1) (1981), P. 60–68.

335.   Goffman, E. Frame analysis: An essay on the organization of experience. – Cambridge: Harvard University Press, 1974. – 584 p.

-172-

336.   Graber, D.A. Mass media and American politics. – Washington: Congressional Quarterly Press, 1993. – 439 p.

337.   Green, M.C., Brock, T.C. The role of transportation in the persuasiveness of public narratives / Journal of Personality and Social Psychology 79 (2000), P. 701–721.

338.   Gurevitch, M., Blumler, J.G. Research: The extending frontier / D.L. Swanson, D. Nimmo (eds.). New directions in political communication. – Newbery Park: Sage, 1990. – P. 305–328.

339.   Haberlandt, K. Cognitive psychology. – Needham Heights: Allyn and Bacon, 1997. – 512 p.

340.   Habermas, J. Die Moderne – ein unvollendetes Projekt: Philosophischpolitische Aufsätze 1977–1990. – Leipzig: Reclam Verlag, 1990. – S. 203.

341.   Hachten, W.A. The troubles of journalism: A critical look at what's right and wrong with the press. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2001.

342.   Hall, S., Critcher, C., Jefferson, T., Clarke, J., Roberts, B. Policing the crisis: Mugging, the state, and law and order. – N.Y.: Holmes and Meier, 1978.

343.   Hallahan, K. Seven models of framing: Implications for public relations / Journal of Public Relations Research 11 (3) (1999), P. 205–242.

344.   Hallin, D.C. We keep America on top of the world. – N.Y.: Routledge, 1994.

345.   Hart, R.P. Easy citizenship: Television's curious legacy / Annals of the American Academy of Political and Social Science 546 (1996), P. 109–119.

346.   Heffernan, R. Managing the news agenda: How the media can empower the British Prime Minister. – Uppsala, 2004.

347.   Heisler, М. Politics in Europe. – N.Y., 1984.

348.   Herman, E.S. The propaganda model revisited / Monthly Review (July) (1996a).

349.   Herman, E.S., Chomsky, N. Manufacturing consent: The political economy of the mass media. – N.Y.: Pantheon, 1988.

350.   Hertog, J.K., McLeod, D.M. A multiperspectival approach to framing analysis: A field guide / S.D. Reese, O.H. Gandy, A.E. Grant (eds.). Framing public life: Perspectives on media and our understanding of the social world. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2001. – P. 139–161.

-173-

351.   Hetherington, M.J. The media’s role in forming voters’ national economic evaluations in 1992 / American Journal of Political Science 40 (1996), P. 372–395.

352.   Higgins, E.T. Knowledge activation: Accessibility, applicability, and salience / E.T. Higgins, A.W. Kruglanski (eds.). Social psychology: Handbook of basic principles. – N.Y.: Guilford Press, 1996. – P. 133–168.

353.   Higgins, E.T., King, G. Accessibility of social constructs: Informationprocessing consequences of individual and contextual variability / N. Cantor, J.F. Kihlstrom (eds.). Personality, cognition, and social interaction. – Hillsdale: Lawrence Erlbaum, 1981. – P. 69–121.

354.   Hirsch, P.M. From ambushes to golden parachutes: Corporate takeovers as an instance of cultural framing and institutional integration / American Journal of Sociology 91 (4) (1986), P. 800–837.

355.   Hirschman, A.O. Having opinions – one of the elements of well-being / American Economic Review 79 (1989), P. 75–79.

356.   Hjarvard, S. From Bricks to Bytes: The Mediatization of a global toytIndustry / I. Bondebjerg, P. Golding (eds.). European culture and the media. – Bristol: Intellect Books, 2004.

357.   Holland, D. The woman who llimbed up the house: Some limitations of schema theory / Th. Schwartz, G.M. White, C.A. Lutz (eds.). New direction in psychological anthropology. – Cambridge: Cambridge University Press, 1994.

358.   Hovland, C.I., Weiss, W. The influence of source credibility on communication effectiveness / Public Opinion Quarterly 15 (1951), P. 635–650.

359.   Hovland, C.I., Janis, I.L., Kelley, H.H. Communication and persuasion psychological studies. – New Haven: Yale University Press, 1953. – 330 p.

360.   Hovland, C.I., Lumsdaine, A.A., Sheffield, F.D. Experiments in mass communication. – Princeton, 1949.

361.   Howat, B. The delegitimation and legitimation of power. – N.Y., 1977.

362.   Hwang, H., Gotlieb, M.R., Nah, S., McLeod, D.M. Applying a cognitiveprocessing model to presidential debate effects: Post-debate news analysis and primed reflection / Journal of Communication 57 (2007), P. 40–59.

-174-

363.   Ibarra, P.R., Kitsuse, J.I. Claims-making discourse and vernacular resources / G. Miller, J.A. Holstein (eds.). Challenges and choices: constructionist perspectives on social problems. – Hawthorne: Aldine de Gruyter, 2003. – P. 17–50.

364.   Iri, M., Arcan, H.E. The Orhan Pamuk case: how mainstream turkish media framed his freedom of speech / Sosyal Bilimler Dergisi (2007), P. 18–24 [Электронный ресурс] http://www.manas.kg/pdf/sbdpdf18/02_Iri.pdf

365.   Iyengar, S. Is anyone responsible? How television frames political issues. – Chicago: University of Chicago Press, 1991. – 195 p.

366.   Iyengar, S. Television news and citizens’ explanations of national affairs / American Political Science Review 81 (1987), P. 815–831.

367.   Iyengar, S., Kinder, D.R. News that matters: Television and American opinion. – Chicago: University of Chicago Press, 1987. – 187 p.

368.   Iyengar, S., Peters, M.D., Kinder, D.R., Krosnick, J.A. The evening news and presidential evaluations / Journal of Personality and Social Psychology 46 (1984), P. 778–787.

369.   Iyengar, S., Simon, A. Coverage of the Gulf crisis and public opinion: A study of agenda setting, priming, and framing / S. Iyengar, R. Reeves (eds.). Do the media govern? Politicians, voters, and reporters in America. – Thousand Oaks: Sage, 1997.

370.   Iyengar, S., Simon, A. News coverage of the Gulf crisis and public opinion / W.L. Bennett, D.L. Paletz (eds.). Taken by storm: The media, public opinion, and U.S. foreign policy in Gulf war. – Chicago: The University of Chicago Press, 1994. – P. 167–185.

371.   Jacobs, L.R., Shapiro, R.Y. Issues, candidate image, and priming: The use of private polls in Kennedy’s 1960 presidential campaign / American Political Science Review 88 (3) (1994), P. 527–540.

372.   Jamieson, K.H., Campbell, K.K. The interplay of influence: Mass media and their publics in news, advertising, politics. – Belmont: Wadsworth, 1988.

373.   Jansson, A. The mediatization of consumption:Towards an analytical framework of image culture / Journal of Consumer Culture 2 (1) (2002), P. 5–31.

-175-

374.   Jervis, R. The meaning of the nuclear revolution. – Ithaca: Cornell University Press, 1989.

375.   Jodelet, D. Representation sociale: phenomenes, concept et theorie / Psychologie sociale. – 1990. – P. 357–378.

376.   Jodelet, D. Représentations sociale: phénomènes, concept et théorie / Psychologie sociale S.Moscovici (eds.). – Paris, 1984.

377.   Judd, C.M., Krosnick, J.A. The structural bases of consistency among political attitudes: Effects of political expertise and attitude importance / A.R. Pratkanis. S.J. Breckler, A.G. Greenwald (eds.). Attitude structure and function. – Hillsdale: Lawrence Erlbaum, 1989. – P. 44–62.

378.   Kahneman, D., Slovic, P., Tversky, A. (eds.). Judgments under uncertainty: Heuristics and biases. – N.Y.: Cambridge University Press, 1982.

379.   Kahneman, D., Tversky, A. Prospect theory: An analysis of decision under risk / Econometrica 47 (1979), P. 263–291.

380.   Katz, E. Media multiplication and social segmentation / Ethical Perspectives 7 (2–3) (2000), P. 122–132.

381.   Kepplinger, H.M. Reciprocal effects: Toward a theory of mass media effects on decision makers / The Harvard International Journal of Press/Politics 12 (2) (2007), P. 3–23.

382.   Kim, S.H, Scheufele, D.A., Shanahan, J. Agenda-setting, priming, framing and second-levels in local politics / Journalism and Mass Communication Quarterly 79 (1) (2002), P. 7–25.

383.   Kim, S.H, Scheufele, D.A., Shanahan, J. Think about it this way: Attribute agenda-setting function of the press and the public's evaluation of a local issue / Journalism and Mass Communication Quarterly 79 (2002), P. 7–25.

384.   Kinder, D.R., Sanders, L.M. Mimicking political debate with survey questions: The case of white opinion on affirmative action for blacks / Social Cognition 8 (1990), P. 73–103.

385.   Kingdon, J.W. Agendas, alternatives and public policies. – N.Y.: Harper Collin, 1984.

-176-

386.   Kiousis, S. Compelling arguments and attitude strength: Exploring the impact of second-level agenda setting on public opinion of presidential candidate Images / The Harvard International Journal of Press/Politics 10 (2), (2005), p. 3–27.

387.   Kiousis, S., McCombs, M. Agenda setting article / MT Journal 142 (March 2003), P. 145–150.

388.   Klaehn, J. A critical review and assessment of Herman and Chomsky’s ‘Propaganda Model’ / European Journal of Communication 17 (2002), P. 147–182.

389.   Klandermans, B. The formation and mobilization of consensus / B. Nandermans, H.P. Kriesi, S. Tarrow (ed.). International Social Movement Research 1, 1988. – P. 173–198.

390.   Klapper, J.T. The effects of mass communication. – Glencoe: Free Press, 1960. – 302 p.

391.   Krosnick, J.A. The role of attitude importance in social evaluation: A study of policy preferences, presidential candidate evaluations, and voting behavior / Journal of Personality and Social Psychology 55 (2) (1988), P. 196–210.

392.   Krosnick, J.A., Kinder, D.R. Altering the foundations of support for the president through priming / American Political Science Review 84 (1990), P. 497–512.

393.   Lang, G.E., Lang, K. Watergate: An exploration of the agenda-building process / M.E. McCombs (ed.). Agenda-setting. Readings on media, public opinion and Policymaking. – Hillsdale: Lawrence Erlbaum, 1991. – P. 277–289.

394.   Lasswell, H.D. Propaganda technique in the World War. – London: Kegan Paul, Trench, Trubner and Co., 1927. – 233 p.

395.   Lazarsfeld, P., Merton, R.K. Mass communication, popular taste and organized social action / L. Bryson (ed.). The communication of ideas. – 1948. – P. 195–118.

396.   Lazarsfeld, P.F., Berelson, B., Gaudet, H. The peoples choice. How the voter makes up his mind in a presidential campaign. – N.Y., 1948. – 187 p.

397.   Leach, E. On certain uncosidered aspects of double descent systems / Man 62 (1962).

398.   Lee, G.H. Reconciling 'cognitive priming' vs 'obtrusive contingency' hypotheses: An analytical model of media agenda-setting effects / Gazette 66 (2) (2004).

-177-

399.   Lee, N.J., McLeod, D.M., Shah, D.V. Framing policy debates: Issue dualism, journalistic frames, and opinions on controversial policy issues / Communication Research 35 (5), (2008), P. 695–718.

400.   Lemert, J.B., Elliott, W.R., Bernstein, J.M., Rosenberg, W.L., Nestvold, K.J. News verdicts, the debates, and presidential campaigns. – N.Y.: Praeger, 1991. – 296 p.

401.   Lester, J., Stewart, J. Public policy: An evolutionary approach. – N.Y.: West Publishing, 1996.

402.   Lewin, K. Channels of group life / Human Relations 1 (1947), P. 143–153.

403.   Leyland, A. Journalists: grudging respect for PR execs. – 1999.

404.   Linsky, M. Impact: how the press affects federal policymaking. – N.Y.: W.W. Norton and Company, 1986. – 260 p.

405.   Lintz, J. Legitimacy of democracy and the socioeconomic system / Comparing pluralist democraties: Strains on legitimacy. – Boulder: Westview, 1988.

406.   Lipset, S.M. Political man. The social basis of politics. – N.Y.: Doubleday, 1959.

407.   Littlejohn, S.W. Theories of human communication. – Albuquerque: Wadsworth Publishing, 2002. – 278 p.

408.   Loseke, D.R. Thinking about social problems: an introduction to constructionist perspectives. – Hawthorne: Aldine de Gruyter, 1999.

409.   Luhmann, N. Okologische Kommunikation. Kann die moderne Gesellschaft sich auf okologische Gefuhrdungen einstellen? – Opladen: Westdeutscher Verlag, 1986.

410.   Maheswaran, D., Meyers-Levy, J. The influence of message framing and issue involvement / Journal of Marketing Research 27 (1990), P. 361–367.

411.   Manheim, J.B. A model of agenda dynamics / M. McLaughlin (ed.). Communication Yearbook 10. – Thousand Oaks: Sage, 1987. – P. 449–516.

412.   Manheim, J.B. All of the people, all the time: Strategic Communication and American Politics. – N.Y.: M.E. Sharp, 1991.

-178-

413.   Manheim, J.B. Going less public: managing images to influence US foreign policy / S. Iyengar, R. Reeves (eds.). Do the media govern? Politicians, voters, and reporters in America. –Thousand Oaks: Sage Publications, 1997.

414.   Mansbridge, J.J. Beyond adversary democracy. – Chicago: University of Chicago Press, 1973.

415.   Marquis, L. Moderators of priming effects: A theory and preliminary evidence from an experiment on Swiss european policy / International Political Science Review 28 (2007), P. 185–224.

416.   Mazzoleni, G. Media logic and party logic in campaign coverage: The Italian general election of 1983 / European Journal of Communication 2 (1) (1987), P. 81–103.

417.   Mazzoleni, G., Schulz, W. Mediatization of politics: A challenge for democracy? / Political Communication 16 (3) (1999), P. 247–261.

418.   McClelland, J.L., Rummelhart, D.E. Distributed memory and the representation of general and specific information / Journal of Experimental Psychology 114 (1985), P. 159–188.

419.   McCombs, M.E. Building consensus: The news media’s agenda-setting roles / Political Communication 14 (1997), P. 433–443.

420.   McCombs, M.E. Media agenda-setting in the presidential election. – N.Y., 1981.

421.   McCombs, M.E. New frontiers in agenda-setting: Agendas of attributes and frames / Mass Comm Review 24 (1997), P. 32–52.

422.   McCombs, M.E. Setting the agenda: The mass media and public opinion. – Malden: Blackwell, 2004.

423.   McCombs, M.E., Lopez-Escobar, E., Llamas, J.P. Setting the agenda of attributes in the 1996 Spanish general election / Journal of Communication 50 (2) (2000), P. 77–92.

424.   McCombs, M.E., Shaw, D.L. The agenda setting function of mass media / Public Opinion Quarterly 36 (1972), P. 176–85.

425.   McGuire, W.J. Attitudes and attitude change / G. Lindzey, E. Aronson (eds.). The Handbook of Social Psychology 2. – N.Y.: Random House, 1985.

426.   McGuire, W.J., Papageorgis, D. Effectiveness of forewarning in developing resistance to persuasion / Public Opinion Quarterly 26 (1) (1962), P. 24–34.

-179-

427.   McLeod, D.M., Hertog, J.K. Social control, social change and the mass media's role in the regulation of protest groups / D.P. Demers, K. Viswanath (eds.). Mass media, social control, and social change: a macrosocial perspective. – Iowa State University Press, 1999. – P. 305–330.

428.   McLeod, J.M. Becker, L.B., Byrnes, J.E. Another look at the agenda-setting function of the press / Communication Research 1 (1974), P. 131–165.

429.   McLeod, J.M., Kosicki, G.M., McLeod, D.M. The expanding boundaries of political communication effects / J. Bryant, D. Zillmann (eds.). Media effects: Advances in theory and research. – Hillsdale: Lawrence Erlbaum, 1994. – P. 123–162.

430.   McLuhan, M. Understanding media: The extensions of man. – N.Y.: McGraw-Hill, 1964. – 318 p.

431.   McNelly, J.T. Intermediary communicators in the flow of news / Journalism Quarterly 36 (1959), P. 23–26.

432.   McQuail, D. Mass communication theory. – London, 1996.

433.   Mensing, D. Examining the media agenda: How traditional and online media presented the 2000 and 2004 presidential primaries. Paper presented at the 5th International Symposium on Online Journalism. – University of Texas, Austin March 17, 2004.

434.   Merton, R.K. Social theory and social structure. – Free Press, 1968. – 477 p.

435.   Meyer, D.E., Schvaneveldt, R.W. Facilitation in recognizing pairs of words: Evidence of dependence between retrieval operations / Journal of Experimental Psychology 90 (1971), P. 227–234.

436.   Meyer, T. Media democracy: how the media colonize politics. – Cambridge: Polity Press, 2002.

437.   Miller, D. Don’t mention the war: Northern Ireland, propaganda and the media. – London: Pluto, 1994.

438.   Miller, J.M., Krosnick, J.A. Anatomy of news media priming / S. Iyengar, R. Reeves (eds.). Do the media govern? Politicians, voters, and reporters in America. – Thousand Oak: Sage, 1997. – P. 258–275.

-180-

439.   Miller, J.M., Krosnick, J.A. News media impact on the ingredients of presidential evaluations: A program of research on the priming hypothesis / D.C. Mutz, P.M. Sniderman, R.A. Brody (eds.). Political persuasion and attitude change. – Ann Arbor: The University of Michigan Press, 1996. – P. 79–100.

440.   Miller, K. Communication theories: perspectives, processes, and contexts. – N.Y.: McGraw-Hill, 2005. – p.

441.   Miller, M.M., Riechert, B.P. The spiral of opportunity and frame resonance: Mapping the issue cycle in news and public discourse / S.D. Reese, O.H. Gandy, A.E. Grant (eds.). Framing public life: Perspectives on media and our understanding of the social world. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2001. – P. 107–121.

442.   Minsky, M. A framework for representing knowledge / D. Metzing (ed.). Frame conceptions and text understanding. – N.Y., 1980. – P.1–25.

443.   Mio, J.S. Metaphor and Politics / Metaphor and Symbol 12 (1997), P. 113–133.

444.   Molotch, H., Lester, M. News as purposive behaviour: On the strategic use of routine events, accidents and scandals / American Sociology Review 39 (1974), P. 101–112.

445.   Molotch, H.L, Protess, D.L, Gordon, M.T. The media-policy connection: ecologies of the news / D. Paletz (ed.). Political Communication Research. – Norwood: Ablex, 1987. – P. 26–48.

446.   Mortensen, P.B., Serritzlew, S. Newspapers, agenda-setting, and local budgeting. Draft paper presented to The European Consortium for Political Research, Joint Sessions of Workshops – Uppsala 2004 – Workshop number 15 Political Agendasetting and the Media.

447.   Moscovici, S., Lage, E., Naffrechoux, M. Influence of a consistent minority on the responses of a majority to a color-perception task / Sociometry 32 (1969), P. 365–380.

448.   Naisbitt, J., Aburdene, P. Megatrends 2000: Ten new directions for the 1990's. – N.Y.: Morrow, 1990. – 384 p.

449.   Neidhardt, F., Rucht, D. Auf dem Weg in die 'Bewegungsgesellschaft'? Über die Stabilität sozialer Bewegungen / Soziale Welt 44 (1993), P. 305326.

-181-

450.   Nelson, T.E., Clawson, R.A., Oxley, Z.M. Media framing of a civil liberties conflict and its effect on tolerance / American Political Science Review 91 (1997), P. 567–583.

451.   Neuman, W.R. The threshold of public attention / Public Opinion Quarterly 54 (1990), P. 159–176.

452.   Neuman, W.R., Just, M.R., Crigler, A.A. Common knowledge. News and the construction of political meaning. – Chicago: The University of Chicago Press, 1992.

453.   Nooteboom, B. Towards a dynamic theory of transactions / Journal of Evolutionary Economics 2 (4) (1992), P. 281–299.

454.   Norris, P. Did the media matter? Agenda-setting, persuasion, and mobilization effects in the British General Election Campaign / British politics 1 (2006), P. 195–221.

455.   O’Heffernan, P.A. Mutual exploitation model of media influence in U.S. Foreign policy / W.L. Bennett, D.L. Paletz (eds.). Taken by storm: The media, public opinion, and U.S. foreign policy in Gulf war. – Chicago: The University of Chicago Press, 1994. – P. 231–249.

456.   Orren, G.R. Thinking about the press and government / M. Linsky (ed.). Impact. How the press affects federal policymaking. – N.Y.: W.W. Norton, 1986. – P. 1–20.

457.   Page, B.I. The mass media as political actors / Political Science and Politics 1 (29) (1996), P. 20–25.

458.   Page, B.I., Shapiro, R.Y., Dempsey, G. What moves public opinion? / American Political Science Review 81 (1) (1987), P. 23–43.

459.   Pan, Z.D., Kosicki, G.M. Framing analysis: An approach to news discourse / Political Communication 10 (1993), P. 55–75.

460.   Pan, Z.D., Kosicki, G.M. Framing as a strategic action in public deliberation / S.D. Reese, O.H. Gandy, A.E. Grant (eds.). Framing public life: Perspectives on Media and Our Understanding of the Social World. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2001. – P. 35–66.

461.   Patterson, T.E. Bad news, bad governance / The Annals of the American Academy of Political and Social Science 546 (1996), P. 97–108.

-182-

462.   Patterson, T.E. Out of order. – N.Y.: Knopf, 1993.

463.   Perla, H., Jr. Days of decision: A Framing theory of public opposition to the use of force abroad. Paper prepared for delivery at the 46th annual meeting of the International Studies Association, March 1–5, 2005, Honolulu, Hawaii.

464.   Petrocik, J.R. Issue ownership in presidential elections, with a 1980 case study / American Journal of Political Science 40 (1996), P. 825–850.

465.   Petty, R.E., Cacioppo, J.T. Attitudes and persuasion: Classic and contemporary approaches. – Dubuque: William C. Brown, 1981.

466.   Pfetsch, B. Government news management – Strategic Communication in Comparative Perspective. Discussion Paper FS III P. 99–101. Science Center Berlin for Social Research. – Berlin: WSZ, 1999.

467.   Plasser, F., Sommer, F., Scheucher, C. Medienlogik: Themenmanagement und Politikvermittlung im Wahlkampf / F. Plasser, P.A. Ulram, G. Ogris (eds.). Wahlkampf und Wohlerentscheidung. Anaysen zur Nationalratswahl 1995. – Wien: Signum, 1996.

468.   Posner, M.I., Snyder, C.R. Attention and cognitive control / R.L. Solso (ed.). Information processing and cognition: The Loyola Symposium. – Hillsdale: Lawrence Erlbaum, 1975. – P. 55–85.

469.   Pratto, F., John, O.P. Automatic vigilance: The attention-grabbing power of negative social information / Journal of Personality and Social Psychology 61 (1991), P. 380–391.

470.   Price, V., Tewksbury, D., Powers, E. Switching trains of thought: The impact of news frames on readers’ cognitive responses / Communication Research 24 (1997), P. 481–506.

471.   Pritchard, D. The news media and public policy agendas / D. Kennamer (ed.). Public opinion, the press and public policy. – Westport: Praeger, 1992. – P. 103–112.

472.   Pritchard, D., Berkowitz, D. The limits of agenda-setting: the press and political responses to crime in the United States, 1950–1980 / International Journal of Public Opinion Research 5 (1) (1993), P. 86–91.

-183-

473.   Protess, D.L., Cook, F.L., Curtin, T.R., Gordon, M.T., Leff, D.R., McCombs, M.E., Miller, P. The impact of investigate reporting on public opinion and policymaking: Targeting roxic waste / Public Opinion Quarterly 51 (1987), P. 166–185.

474.   Protess, D.L., Cook, F.L., Doppelt, J.C., Ettema, J.S., Gordon, M.T. Leff, D. R., Miller, P. The journalism of outrage: Investigate reporting and agenda building in America. – N.Y.: Guilford Press, 1991.

475.   Pye, L. Political communication / The Blackwell Encyclopaedia of Political Institutions. – N.Y., 1987. – 442 p.

476.   Ragsdale, L. Vital Statistics on the Presidency. Washington to Clinton. – Washington: Congressional Quarterly, 1996.

477.   Rai, M. Chomsky’s politics. – N.Y.: Verso, 1995.

478.   Reese, S.D. Introduction / S.D. Reese, O.H. Gandy, A.E. Grant (eds.). Framing public life: Perspectives on media and our understanding of the social world. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2001. – P. 1–31.

479.   Reese, S.D. The framing project: A bridging model for media research revisited / Journal of Communication 57 (2007), P. 148–154.

480.   Rhee, J.W. Strategy and issue frames in election campaign coverage: A social cognitive account of framing effects / Journal of Communication 47 (3) (1997), P. 26–48.

481.   Riker, W.J. Democratic legitimacy and the Reason Will of the People / D.A. Reidy, W.J. Riker (eds.). Coersion and the State. – Springer, 2008, P. 77–94.

482.   Riker, W.J. The art of political manipulation. – N.Y.: Yale University Press, 1986.

483.   Robinson, P. Operation restore hope and the illusion of a news media driven intervention / Political Studies 49 (2001), P. 941–956.

484.   Rogers, E.M., Dearing, J.W. Agenda-setting research: Where has it been! Where is it going? / J.A. Anderson (ed.). Communication yearbook II. – Newbury Park: Sage, 1988. – P. 555–594.

485.   Rogers, E.M., Dearing, J.W., Bregman, D. The Anatomy of agenda-setting research / Journal of Communication 43 (2) (1993).

-184-

486.   Rumelhart, D.E. Schemata: the building blocks of cognition / R.J. Spiro, B.C.Bruce, W.F. Brewer (eds.). Theoretical issues in reading comprehension. Perspectives from cognitive psychology, Linguistics, Artificial Intelligence, and education. – Hillsdale: Lawrence Erlbaum, 1980.

487.   Russell, B. The philosophy of logical atomism / B. Russell. Logic and Knowledge. Essays 1901-1950. – Capricorn Books: N.Y., 1971. – P. 175–282.

488.   Russo, J.E. Schoemaker, P.J.H. Decision traps. – N.Y.: Doubleday, 1989.

489.   Rutherford, P. Endless propaganda: The Advertising of public goods. – Toronto: University of Toronto Press, 2000.

490.   Ryan, C. Prime time activism: Media strategies for grassroots organizing. – Boston: South End Press, 1991.

491.   Sabatier, P.A., Jenkins-Smith, H.C. The advocacy coalition framework / P.A. Sabatier (ed.). Theories of policy change. – Boulder: Westview Press, 1998. – P. 117–166.

492.   Schacter, D.L., Buckner, R.L. Priming and the brain / Neuron 20 (1998), P. 185–195.

493.   Schattschneider, E.E. The semi-sovereign people: A realist’s view of democracy in America. – Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1960.

494.   Scheufele, D.A. Agenda-setting, priming, and framing revisited: Another look at cognitive effects of political communication / Mass Communication and Society 3 (2000), P. 297–316.

495.   Scheufele, D.A. Framing as a theory of media effects / Journal of Communication 49 (1999), P. 103–122.

496.   Scheufele, D.A., Tewksbury, D. Framing, agenda setting, and priming: The evolution of three media effects models / Journal of Communication 57 (2007), P. 9–20.

497.   Schiraldi, V., Macallair, D. Framing the framers: changing the debate over juvenile crime in San Francisco / S. Iyengar, R. Reeves (eds.). Do the media govern? Politicians, voters, and reporters in America. – Thousand Oaks: Sage, 1997.

498.   Schoenbach, K., Semetko, H. Agenda-setting, agenda-reinforcing or agendadeflating: A study of the 1990 German national election / Journalism Quarterly 69 (1992), P. 837–846.

-185-

499.   Schroder, K.C., Phillips, L. Complexifying media power: a study of the interplay between media and audience discourses on politics / Media Culture and Society 29 (2007), P. 890–915.

500.   Schutz, A. Collected papers 1: The problem of social reality. – The Hague: Martinus Hijhoff, 1973.

501.   Semetko, H.A., Blumler, J.G., Gurevitch, M., Weaver, D.H. The formation of campaign agendas: A comparative analysis of party and media roles in recent American and British elections. – Hillsdale: Lawrence Erlbaum, 1991. – 216 p.

502.   Semetko, H.A., Valkenburg, P.M. Framing European politics: A content analysis of press and television new / Journal of Communication 50 (2000), P. 93–109.

503.   Shaw, D.L., McCombs, M.E. The Emergence of American political issues: The agenda-setting function of the press. – St. Paul: West Pub. Co., 1977. – 211 p.

504.   Sheafer, T. How to evaluate it: The role of story-evaluative tone in agenda setting and priming / Journal of Communication 57 (2007), P. 21–39.

505.   Shoemaker, P.J. The perceived legitimacy of deviant political groups: Two experiments on media effects / Communication Research 9 (2) (1982a), P. 249–286.

506.   Shoemaker, P.J., Reese, S.D. Mediating the message: Theories of influences on mass media content. – White Plains: Longman, 1991. – 233 p.

507.   Sigal, L.V. Reporters and officials: The organization and politics of newsmaking. – N.Y.: D.C. Heath, 1973. – 221 p.

508.   Simon, H. Sciences of the artificial. – Cambridge: MIT Press, 1981.

509.   Slater, M.D., Rouner, D. Value-affirmative and value-protective processing of alcohol education messages that include statistical evidence or anecdotes / Communication Research 23 (1996), P. 210–235.

510.   Sniderman, P.M., Bullock, J. A consistency theory of public opinion and political choice: The hypothesis of menu dependence / W.E. Saris, P.M. Sniderman (eds.). Studies in Public Opinion. – Princeton: Princeton University Press, 2004. – P. 337–358.

511.   Sniderman, P.M., Theriault, S.M. The structure of political argument and the logic of issue framing / W.E. Sari, P.M. Sniderman (eds.). Studies in public opinion. – Princeton: Princeton University Press, 2004. – P. 133–165.

-186-

512.   Snow, D.A., Benford, R.D. Ideology, frame resonance and participant mobilization / K. Klandermans, N. Tarrow (eds.). Structure to action. – Greenwich: JAI, 1988. – P. 197–219.

513.   Snow, D.A., Rochford, E.B., Worden, S.K., Benford, R.D. Frame alignment processes, micromobilization and movement participation / American Sociological Review 51 (1986), P. 464–481.

514.   Soroka, S.N. Agenda-setting dynamics in Canada. – Vancouver: UBC Press, 2002.

515.   Spector, M., Kitsuse, J. Constructing social problems. – Menlo Park: Cummings Publishing, 1977. – 184 p.

516.   Spiller, P.T., Stein, E., Tommasi, M. Political institutions, policymaking processes and policy outcomes. An intertemporal transactions framework. – Washington: Inter-American Development Bank, 2003.

517.   Stevenson, R., Gonzenbach, W., David, P. Economic recession and the news. Paper presented at the annual meeting of the Association for Education in journalism and mass communication. – Boston, 1991.

518.   Stone, G.C., McCombs, M.E. Tracing the Time Lag in Agenda-Setting / Journalism Quarterly 58 (1981), P. 51–55.

519.   Stromback, J. Four phases of mediatization: An analysis of the mediatization of politics / The International Journal of Press/Politics 13 (3) (2008), P. 228–246.

520.   Swanson, D.L. Transnational trends in political communication: Conventional views and new realities / F. Esser, B. Pfetsch (eds.). Comparing Political Communication: Theories, Cases, and Challenges. – N.Y.: Cambridge University Press, 2004. – P. 45–63.

521.   Takeshita, T., Mikami, S. How did mass media influence the voters' choice in the 1993 general election campaign in Japan? A study in agenda-setting / Keio Communication Review 17 (1995), P. 27–41.

-187-

522.   Tan, Y., Weaver, D. Local media, public opinion, and state government policy: Second-level agenda Setting and political bias. Paper presented at the annual meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication, The Renaissance, Washington, DC. August 08, 2007.

523.   Tankard, J., Hendrickson, L., Silberman, J., Bliss, K., Ghanem, S. Media frames: Approaches to conceptualization and measurement. Paper presented at the annual convention of the Association for Education in Journalism and Mass Communication. – Boston, 1991.

524.   Tankard, J.W. The empirical approach to the study of media framing / S.D. Reese, O.H. Gandy, A.E. Grant (eds.). Framing public life: Perspectives on media and our understanding of the social world. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2001. – P. 95–106.

525.   Tannen, D. That's not what I meant: How conversational style makes or breaks your relations with others. – N.Y.: Morrow, 1986.

526.   Tannen, D. The argument culture: Stopping America’s war of words. – N.Y.: Ballantine Books, 1999.

527.   Tewksbury, D., Jones, J., Peske, M.W., Raymond, A., Vig, W. The interaction of news and advocate frames: Manipulating audience perceptions of a local public policy issue / Journalism and Mass Communication Quarterly 77 (2000), P. 804–829.

528.   Thomas, W.I., Thomas, D.S. The child in America: Behavior problems and programs. – N.Y., 1928.

529.   Thompson J.B. Ideology and modern culture. Critical Social Theory in the Era of Mass Communication. – Oxford, 1990.

530.   Thompson, J.B. The media and modernity. A Social theory of the media. – Stanford University Press, 1995.

531.   Touri, M. Understanding the role of media framing in international relations and conflict: The contribution of prospect theory. Paper presented at the annual meeting of the ISPP 31st Annual Scientific Meeting, Sciences Po, Paris, France (July 09, 2008).

532.   Trout, B.T. Rhetoric revisited: Political legitimation and the Cold War / International Studies Quarterly 19 (1975), P. 251–284.

533.   Tuchman, G. Making news: A study in the construction of reality. – N.Y.: Free Press, 1978. – 244 p.

-188-

534.   Turk, J.V. Public relations' influence on the news / Newspaper Research Journal 7 (4) (1986), P. 15–27.

535.   Tversky, A., Kahneman, D. Availability: A heuristic for judging frequency and probability / Cognitive Psychology 5 (1973), P. 207–232.

536.   Tversky, A., Kahneman, D. Rational choice and the framing of decisions / R.M. Hogarth, M.W. Reder (eds.). Rational choice: The contrast between economics and psychology. – Chicago: University Chicago Press, 1987. – P. 67–94.

537.   Tversky, A., Kahneman, D. The framing of decisions and the psychology of choice / Science 211 (1981), P. 453–458.

538.   Valentini, C. Constructing public support: EU communication challenges for the process of integration. Paper for the international conference 2006 on «Public spheres and their boundaries». University of Tampere, 25–27 May 2006.

539.   van Gorp, B. The Constructionist approach to framing: Bringing culture back in / Journal of Communication 57 (2007), P. 60–78.

540.   Walgrave, S., Deswert, K. The making of the (issues of the) Vlaams Blok. The media and the success of the Belgian extreme-right party / Political Communication forthcoming, 2004.

541.   Walgrave, S., Nuytemans, M. Specifying the media's political agenda-setting power / Media, civil society, parliament and government in a small consociational democracy (Belgium, 1991–2000). Prepared for delivery at the ECPR joint sessions of workshops, Uppsala (Sweden), 13–18 April 2004, workshop 15. Media and political agenda-setting.

542.   Walgrave, S., Soroka, S., Nuytemans, M. The mass media's political agendasetting power: A longitudinal analysis of media, parliament, and government in Belgium (1993 to 2000) / Comparative Political Studies 41 (6) (2008), P. 814–836.

543.   Walgrave, S., van Aelst, P. The mass media's political agenda-setting power. Towards an integration of the available evidence / Prepared for delivery at the APSA political communication pre-conference September 1st, 2004, Chicago.

-189-

544.   Wanta, W., Golan, G., Lee, C. Agenda setting and international news: media influence on public perceptions of foreign nations / Journalism and mass communication quarterly 81 (2) (Summer 2004), P. 364–377.

545.   Wanta, W.H., Roy, M.J. Memory decay and the agenda-setting effect: An examination of three news media. Presented at the Association for Education in Journalism and Mass Communication. – Washington, 1995.

546.   Watt, J.H., Mazza, M., Snyder, L. Agenda-setting effects of television News coverage and the memory decay curve / Communication Research 20 (June 1993), P. 408–435.

547.   Weatherford, M. St. Measuring political legitimacy / American Political Science Review 86 (1992), P. 149–166.

548.   Weaver, D.H. Political issues and voter need for orientation / D.L. Shaw, M.E. McCombs (eds.). The emergence of American political issues: The agenda setting function of the press. – St. Paul: West Publishers, 1977. – P. 107–119.

549.   Weaver, D.H. Thoughts on agenda setting, framing, and priming / Journal of Communication 57 (2007), P. 142–147.

550.   Weaver, D.H., Graber, D.A., McCombs, M.E., Eyal, C.H. Media agendasetting in a presidential election: Issues, images and interest. – N.Y. : Praeger, 1981.

551.   Weaver, D.H., McCombs, M.E., Shaw, D.L. Agenda-setting research: Issues, attributes, and influences / L.L. Kaid (ed.). Handbook of political communication research. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2004. – P. 257–282.

552.   Weaver, K., Garcia, S.M., Schwarz, N., Miller, D.T. Inferring the popularity of an opinion from its familiarity: A repetitive voice can sound like a chorus / Journal of personality and social psychology 92 (5), (2007), P. 821–833.

553.   White, H. Historical text as literary artifact / R.H. Canary, H. Kozicki (eds.). The writing of history. Literary form and historical understanding. – The University of Wisconsin Press, 1978. – P. 41–62.

554.   White, T. The making of the president. – N.Y.: Bantam, 1973.

555.   Winter, J., Eyal, C.H. Agenda-setting for the civil rights issue / Public Opinion Quarterly 45 (3) (1981), P. 376–383.

556.   Wolfsfeld, G. Media and political conflict: News from the Middle East. Cambridge: Cambridge University Press, 1997.

-190-

557.   Wyer, R.S., Srull, T.R. Human cognition in its social context / Psychological Review 93 (1986), P. 322–359.

558.   Yoon, Y. Legitimacy, public relations, and media access: Proposing and testing a media access model / Communication Research 32 (2005), P. 762–793 [Электронный ресурс] http://crx.sagepub.com/cgi/content/abstract/32/6/762

559.   Zaller, J. The myth of massive media impact revived: new support for a discredited idea / D. Mutz, R. Brody, P. Snideman (eds.). Political persuasion and attitude change. – Ann Arbor: University of Michigan Press, 1996. – P. 17–79.

560.   Zaller, J.R. The Nature and origins of mass opinion. – N.Y.: Cambridge University Press, 1992.

561.   Zhu, J.H. Issue competition and attention distraction: A zero-sum theory of agenda-setting / Journalism Quarterly 69 (1992), P. 825–836.

562.   Zillmann, D., Brosius, H. Exemplification in communication: The influence of case reports on the perception of issues. – Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2000.

563.   Zinken, J. Imagination im Diskurs. Zur Modellierung metaphori-scher Kommunikation

564.   und Kognition. Dissertation zur Erlangung der Wurde eines Doktors im Fach Linguistik. – Bielefeld: Universitat Bielefeld, 2002.

565.   Zucker, H.G. The variable nature of news media influence / B.D. Rubin (ed.). Communication yearbook 2. – New Brunswick: Transaction, 1978. – P. 225–245.

-191-

◄◄ в оглавление

в раздел библиотека

Hosted by uCoz