СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННОЙ
ЛИТЕРАТУРЫ
Работы на русском
языке
1.
Авдиенко, Д.А. Влияние в процессе политической
коммуникации [Электронный ресурс] http://politjournal.spb.ru Санкт-Петербургский
политологический журнал 3 (2001).
2.
Агапов, А.Б. Основы государственного управления в сфере информатизации в
Российской Федерации. – М., 1997.
3.
Алмонд, Г.А., Верба, С. Гражданская культура и стабильность
демократии / Полис 4 (1992), 122-134.
4.
Анохин, М.Г. Политические технологии / Вестник Российского университета
дружбы народов. – Сер. Политология. – 2000. – № 2. – С. 43–49.
5.
Анохин, М.Г., Павлютенкова, М.Ю. Авангардные информационные
технологии PR: возможности и перспективы / В.С. Комаровский
(ред.). Связи с общественностью в политике и государственном управлении (С. 408–425).
– М., 2001.
6.
Антопольский, А.Б. Проблемы государственного
регулирования информационной деятельности / Информационные ресурсы России 3
(1998).
7.
Базылев, В.Н. Язык – ритуал – миф. – М., 1994.
8.
Баранов, А.Н. Введение в прикладную лингвистику. – М., 2003. – 360 с.
9.
Баранов, А.Н. Политическая метафорика
публицистического текста: возможности лингвистического мониторинга / М.Н.
Володина (отв. ред.). Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. –
М., 2003 [Электронный ресурс] http://evartist.narod.ru/text12/09.htm#з_12
10. Баранов, А.Н., Караулов,
Ю.Н. Русская
политическая метафора. – М., 1994.
11. Бейтсон, Г. Теория игры и фантазии / Г. Бейтсон. Экология разума. Избранные статьи по антропологии,
психиатрии и эпистемологии. – М., 2000. – 476 с.
-148-
12. Белт, Т. Газетные метафоры и политическое
убеждение: экспериментальное исследование / Политическая лингвистика 3 (23). –
Екатеринбург, 2007. – С. 10–19.
13. Бергер, П., Лукман,
Т. Социальное
конструирование реальности. – М., 1995. – 324 с.
14. Бергер, П.Л. Приглашение в социологию:
гуманистическая перспектива. – М., 1996. – 168 с.
15. Березняков, Д.В. Медиалегитимация
и российский политический контекст / Международный конгресс «300 лет Российской
газете. От печатного станка к электронным медиа». Сб.
материалов. – М., 2002.
16. Бессонов, Б.Н. Пропаганда и манипуляция / Д.Я.
Китайгородская (ред.). Реклама: внушение и манипуляция (С. 703–726). – Самара,
2001.
17. Блакар, Р.М. Язык как инструмент социальной
власти / Язык и моделирование социального взаимодействия (С. 88–125). – М.,
1987.
18. Блэк, М. Метафора / Теория метафоры. – М.,
1990. С.153–172.
19. Брайант, Д., Томпсон, С. Основы воздействия СМИ. – М., 2004.
20. Бурдье, П. Социальное пространство и
символическая власть / Thesis 2 (1993), С. 137–150.
21. Бурдье, П. Социология политики. – М., 1993.
22. Бурдье, П. Структура, габитус, практика /
Журнал социологии и социальной антропологии 2 (1) (1998) [Электронный ресурс] http://www.soc.pu.ru/publications/jssa/1998/2/home.html.
23. Бушмакина, О.Н. Имплозия масс-медиа: пределы смысла
коммуникативной реальности / Вестник Удмуртского университета 1 (5) (2005), С. 56–64.
24. Вебер, М. Избранные произведения. – М., 1990.
25. Вежбицка, А. Культурно-обусловленные сценарии и
их когнитивный статус / Язык и структура знания. – М., 1990. – С. 63–85.
26. Величковский, Б.М. Современная когнитивная психология.
– М., 1982. – 336 с.
-149-
27. Водак, Р. Взаимосвязь «дискурс – общество»:
когнитивный подход к критическому дискурс-анализу
/ Э.В. Будаев, А.П. Чудинов.
Современная политическая лингвистика (С. 123–136). – Екатеринбург, 2006.
28. Войтасик, Л. Психология политической пропаганды.
– М., 1981. – 280 с.
29. Гавра, Д.П. Общественное мнение и власть: режимы
и механизмы взаимодействия / Журнал социологии и социальной антропологии 1 (4)
(1998).
30. Гавра, Д.П. Социально-коммуникативные
технологии: обоснование категории / PR-технологии в информационном обществе:
материалы II Всероссийской научно-практической конференции. – СПб., 2004.
31. Гозман, Л., Шестопал,
Е. Политическая
психология. – Ростов-н/Д., 1996. – 362 с.
32. Грачев М.Н. К вопросу об определении понятий
«политическая коммуникация» и «политическая информация» / Вестник Российского
университета дружбы народов. – Сер. Политология. – 2003. – № 4 – С. 34–42.
33. Грачев, М.Н. Политическая коммуникация:
Теоретические концепции, модели, векторы развития. – М., 2004. – 328 с.
34. Грачев, М.Н. Политические коммуникации и
коммуникационное измерение политики / «Новая» Россия: политическое знание и
политологическое образование. Материалы межвузовской научной конференции, 1–2
декабря 2000 г. (С. 36–41). – М., 2000.
35. Гудков, Д.Б. Прецедентные феномены в текстах
политического дискурса / М.Н. Володина (отв. ред.).
Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. – М., 2003 [Электронный
ресурс] http://evartist.narod.ru/text12/09.htm#з_18
36. Гудмен, Н. Способы создания миров. – М., 2000.
37. Даймонд, Л. Прошла ли «третья волна»
демократизации? / Полис 1 (1999), 15.
38. Дейк Т. ван. Язык, познание, коммуникация. – М., 1989.
39. Демьянков, В.З. Интерпретация политического дискурса в СМИ / М.Н. Володина (отв. ред.). Язык СМИ как
объект междисциплинарного исследования. – М., 2003 [Электронный ресурс] http://evartist.narod.ru/text12/09.htm#%D0%B7_01
-150-
40. Джерджен, К.Дж. Движение социального конструкционизма в современной психологии / Социальная
психология: саморефлексия маргинальности.
Хрестоматия. – М., 1985.
41. Добросклонская, Т.Г. Медиалингвистика:
системный подход к изучению языка СМИ. – М., 2008. – 264 с.
42. Дойч, К. Нервы управления. Модель
политической коммуникации. – М., 1993.
43. Доктрина информационной безопасности
РФ [Электронный ресурс] http://www.rg.ru/oficial/doc/min_and_vedom/mim_bezop/doctr.shtm
44. Доценко, Е.Л. Психология манипуляции: феномены,
механизмы и защита. – М., 1996. – 344 с.
45. Дьякова, Е.Г. Взаимодействие массовой
коммуникации власти в теории «установления повестки дня» / Известия Уральского
государственного университета – 29 (2004), C. 59–67.
46. Дьякова, Е.Г. Конструирование и легитимация
социальных проблем в процессе установления повестки дня / Научный ежегодник
Института философии и права Уральского отделения Российской академии наук 6
(2005), C. 188–211.
47. Дьякова, Е.Г., Трахтенберг, А.Д. Массовая коммуникация и проблема конструирования
реальности: анализ основных теоретических подходов. – Екатеринбург, 1999. – 130
c.
48. Егорова-Гантман, Е.В., Минтусов, И.Е. Политическое консультирование. – М., 1999. – 547 с.
49. Еремин, Б.Л. Формально-логические модели
конфликта и работа по связям с общественностью. – М., 1995.
50. Ермошина, Е.В. Международный обмен информацией:
правовые аспекты. – М., 1988.
51. Зазыкина, Е.В. Политический PR: символы. – М.,
2003. – 125 с.
52. Засурский, И.И. Масс-медиа Второй республики. – М.,
1999.
53. Засурский, Я.Н., Вартанова, Е.Л., Засурский, И.И. Средства массовой информации
постсоветской России. – М., 2002.
-151-
54. Землянова, Л.М. Медиатизация культуры и
компаративизм в современной коммуникативистике
/ Вестник Московского университета. Серия 10. Журналистика. – 2002. – № 5.
55. Зуев, C.Э. Измерения информационного
пространства (политики, технологии, возможности) / А.В. Лебедев (сост.). Музей
будущего: информационный менеджмент. – М., 2001. – 233 с.
56. Ионин, Л.Г. Социология культуры: путь в новое
тысячелетие. – М., 2000. – 432 с.
57. Ирхин, Ю.В., Зотов, В.Д.,
Зотова, Л.В.
Политология. – М., 2001. – 511 с.
58. Истон, Д. Анализ политической структуры. –
М.,1990.
59. Истон, Д. Категории системного анализа
политики / М.А. Василик, М.С. Вершинин (сост.).
Политология. – М., 2000. – С. 319–331.
60. Караулов, Ю.Н. Русский язык и языковая личность. –
М., 1987.
61. Катлип, С., Сентер,
А., Брум, Г. Паблик рилейшнз. Теория и практика. – М., 2000.
62. Келли, Г. Процесс каузальной атрибуции /
Г.М.Андреева, Н.Н.Богомолова, Л.А.Петровская (ред.). Современная зарубежная
социальная психология. Тексты. – М., 1984. – C. 127–137.
63. Киричек, П.Н. Современная информационная
политика: императивно-модусная трансформация /
Социологические исследования 10 (2007), C. 86–96.
64. Клепцов, М.Я. Информационные системы органов
государственного управления. – М., 1996.
65. Кобозева, И.М. Семантические проблемы анализа
политической метафоры / Вестник МГУ. Филология 6 (2001), C.
132–149.
66. Комаровский, В.С. (общ. ред.). Связи с общественностью в политике и государственном
управлении. – М., 2001. – 675 с.
67. Комаровский, В.С. Государственная служба и средства
массовой информации. – Воронеж, 2003. – 114 с.
68. Коновченко, С.В., Киселев А.Г. Информационная политика в России. –
М., 2004.
69. Концепция государственной
информационной политики Российской Федерации. – М., 1998.
-152-
70. Концепция использования информационных
технологий в деятельности федеральных органов государственной власти до 2010
года [Электронный ресурс] http://government.e-rus.ru/site.shtml?id=76
71. Корконосенко, С.Г. Основы журналистики. – М., 2009.
72. Корконосенко, С.Г., Блохин, И.Н.,
Виноградова, С.М., Кузин, В.И. Журналистика в мире политики. Исследовательские подходы и
практика участия. – СПб., 2004.
73. Кошелюк, М.Е. Технологии политических выборов. –
М., 2004. – 239 с.
74. Коэн, Д.Л., Арато, Э. Гражданское общество и политическая теория. М., – 2003. – 784 с.
75. Кравченко, В.И. Власть и коммуникация: проблемы
взаимодействия в информационном обществе. – СПб., 2003. – 272 с.
76. Крейг, Р. Теория коммуникации как область
знания» / Компаративистика III. Альманах сравнительных социогуманитарных
исследований. – СПб., 2003.
77. Кривоносов, А.Д. PR-текст в системе публичных
коммуникаций. – СПб., 2002. – 254 с.
78. Лакофф, Д., Джонсон, М. Метафоры, которыми мы живем. – М.,
2008. – 256 c.
79. Лебедева, Т.Ю. Паблик рилейшнз. Корпоративная и
политическая режиссура: Модели, система ценностей, каналы СМИ. – М., 1999. –
292 с.
80. Липпман, У. Общественное мнение. – М., 2004. –
384 с.
81. Лукьянова, Н.А. Роль коммуникативного события в
пространстве коммуникаций / Вестник Красноярского государственного
университета: Гуманитарные науки. Вып. 6 (2006), С. 15–18.
82. Луман, Н. Медиа коммуникации. – М., 2005. –
280 с.
83. Луман, Н. Общество как социальная система. –
М., 2004. – 232 с.
84. Макаренко, В.П. Власть и легитимность / Россия –
США: опыт политического развития. – Ростов-на/Д.,
1993.
85. Макаров, М.Л. Основы теории дискурса.
– М., 2003. – 280 с.
-153-
86. Маклюэн, Г.М. Понимание медиа: внешние расширения
человека. – М., 2003. – 462 с.
87. Маковский, М.М. Язык – миф – культура: Символы
жизни и жизнь символов. – М., 1996. – 330 с.
88. Манойло, А.В., Петренко, А.И.,
Фролов, Д.Б.
Государственная информационная политика в условиях
информационно-психологической войны. – М., 2003. – 541 с.
89. Маркелов, К.В. Общественный идеал как объект
информационной политики: дис... доктора полит. наук. – М., 2006. – 350 c.
90. Мельник, Г.С. Mass-media:
психологические процессы и эффекты. – СПб., 1996.
91. Минский, М. Фреймы для представления знаний. –
М., 1979.
92. Московичи, С. От коллективных представлений – к социальным / Вопросы социологии 2 (1992).
93. Московичи, С. Социальное представление:
исторический взгляд / Психологический журнал 1 (16) (1995), С. 3–18; 2 (16), С.
3–14.
94. Назаров, М.М., Медиков,
В.Я. Массовые
коммуникации и виртуализация социального пространства в современном обществе /
Социально-гуманитарные знания 1 (2001), С. 233–247.
95. Найссер, У. Познание и реальность. Смысл и
принципы когнитивной психологии. – Благовещенск, 1998. – 224 с.
96. Никитов, В.А., Орлов, Е.И.,
Старовойтов, А.В., Савин, Г.И. Информационное обеспечение государственного управления. –
М., 2000. – 414 с.
97. Никифорова, С.В. Политический имидж как основной
элемент процесса легитимации власти / Кубанский государственный технический
университет. Известия вузов. Северокавказский регион. Общественные науки.
Приложение. 2003, №8, С. 20–26.
98. Никовская, Л.И., Якимец, В.Н. Публичная политика в условиях российской трансформации.
Доклад на Международном семинаре «Центры публичной политики в современной
России» (СПб, Пушкин, 14–15 сентября 2004 г.) [Электронный ресурс]. http://www.novopol.ru/print-text491.html
-154-
99. Нисневич, Ю.А. Информационная политика России:
проблемы и перспективы. – М., 1999.
100. Нисневич, Ю.А. Информационно-коммуникационная
стабилизация политической системы / Вестник Российского университета дружбы
народов. – Сер. Политология 1 (2006), С. 68–80.
101. Нисневич, Ю.А. Информация и власть. – М., 2000 –
175 с.
102. Ноэль-Нойман, Э. Общественное мнение. Открытие
спирали молчания. – М., 1996. – 351 с.
103. Ньюсом, Д., ВанСлайк
Тёрк, Д., Крукеберг, Д. Все о PR. Теория и практика паблик
рилейшнз. – М., 2001. – 628 с.
104. Олешко, В.Ф. Социожурналистика:
прагматическое моделирование технологий массово-коммуникационной деятельности. –
Екатеринбург, 1996. – 262 с.
105. Ольшанский, Д.В. Политический PR. – М., 2003. – 544
с.
106. Панов, М.И. Эффективная коммуникация и
государственное управление / Вестник МУ. Сер. 21. Управление. – 2004. № 2. – С.
67–89.
107. Парсонс, Т. О социальных системах – М., 2002. –
832 c.
108. Парсонс, Т. Система современных обществ. – М,
1997.
109. Паршин, П.Б. Речевое воздействие: основные сферы
и разновидности / Рекламный текст. Семиотика и лингвистика. – М., 2000. – С. 55–73.
110. Петренко, В.Ф. Психосемантика
ментальности: коммуникативный аспект / Е.Е. Пронина (сост.). Материалы секции «Медиапсихология» Международной научно-практической
конференции «Журналистика в 2000 году: Реалии и прогнозы развития», МГУ, 2001
[Электронный ресурс] http://evartist.narod.ru/text7/40.htm
111. Пономарев, Н.Ф. Информационная политика органа
власти: пропаганда, антипропаганда и контрпропаганда.
– Пермь, 2007. – 184 с.
112. Пономарев, Н.Ф. Информационная политика органов
власти: теории, технологии, планирование. – Пермь, 2008. – 329 c.
-155-
113. Пономарев, Н.Ф. Политические коммуникации и
манипуляции. – М., 2007. – 128 с.
114. Пономарев, Н.Ф. Связи с общественностью:
социально-психологические аспекты. – М., 2008. – 208 с.
115. Пономарев, Н.Ф. Управление общественными
отношениями: теория и практика PR-коммуникаций. – Пермь, 2006. – 114 с.
116. Попов В.Д. Информациология
и информационная политика. – М., 2001. – 116 с.
117. Попов, В.Д. (общ. ред.). Информационная политика. – М., 2003a.
118. Попов, В.Д. Социальная информациология
– наука XXI века (проблемы становления и развития). – М., 2003b.
119. Почепцов, Г.Г. Коммуникативные технологии ХХ века.
– М., 2000.
120. Прохоров, Е.П. Введение в теорию журналистики. –
М.,1995.
121. Пугачев, В.П. Информационная власть и демократия / Общественные науки и современность 4 (1999), С.
65–77.
122. Пугачев, В.П. Политология. – М., 2000.
123. Пугачев, В.П. Технология скрытого управления в
современной российской политике / Вестник МГУ. – Сер. 12. Политические науки,
2003, №3. – С. 78–90.
124. Пушкарева, Г.В. Политические коммуникации / Ю.С.
Коноплин (ред.). Политическое обеспечение бизнеса (С. 45–54). – М., 1995.
125. Пушкарева, Г.В. Политический менеджмент. – М.,
2002. – 465 с.
126. Реснянская, Л.Л. Двусторонняя коммуникация: методика
организации общественного диалога. – М., 2001.
127. Римский В.Л. Публичная политика и участие
средств массовой информации в формировании институтов демократии [Электронный
ресурс] http://www.frip.ru/newfrip/cnt/library/sel?tid=2&cid=77
128. Рогозина, И.В. Функции и структура медиа-картины мира / Методология современной
психолингвистики. Сб. статей. – М., 2003. – С. 121–137.
129. Русаков, А.Ю. Связи с общественностью в
государственных структурах. – СПб., 2006.
-156-
130. Русакова, О.Ф., Русаков, В.М. PR-Дискурс:
теоретико-методологический анализ. – Екатеринбург, 2008. – 340 с.
131. Сиберт, Ф.С., Шрам, У.,
Питерсон, Т.
Четыре теории прессы. – М., 1998. – 223 с.
132. Силкин, В.В. Информация и коммуникация в системе
государственной службы (социально-информациологический
анализ). – Саратов, 2005.
133. Соловьев, А.И. Политическая коммуникация: к
проблеме теоретической идентификации / Полис 3 (2002), С. 5–18.
134. Соловьев, А.И. Политология: политическая теория,
политические технологии. – М., 2000.
135. Социология журналистики (под ред.
С.Г. Корконосенко). – М., 2004.
136. Спектор, М., Китсьюз,
Дж.
Конструирование социальных проблем / С.А. Ерофеев (сост. и ред.). Контексты
современности – II: Хрестоматия. – Казань, 2001. – С. 160–163.
137. Стриженко, А.А. (ред.). Зарубежная и российская
журналистика: трансформация картины мира и ее содержания. – Барнаул, 2003. –
470 с. [Электронный ресурс] http://evartist.narod.ru/text5/78.htm
138. Сунгуров, А. Публичная политика и экспертиза /
Пчела 45 (январь–апрель 2004) [Электронный ресурс] http://www.pchela.ru/index.html
139. Супрун, А.Е. Текстовые реминисценции как
языковое явление / Вопросы языкознания 6 (1995).
140. Сухомлинова, Т.П. Государственная информационная
политика как составляющая модернизации государственной службы / Социология
власти 5 (2004).
141. Сыров, В.Н. Об эвристическом потенциале
метафоры / Критика и семиотика. Вып. 11, –
Новосибирск, 2007. – С. 78–92.
142. Тавокин, Е.П. (общ. ред.). Информационно-коммуникативное обеспечение социальных
реформ. – М., 2006.
143. Тавокин, Е.П. (отв. ред. и сост.).
Государственная информационная политика: проблемы и технологии. Сб. статей. –
М., 2003.
-157-
144. Тавокин, Е.П. (сост.). Государственная
информационная политика: концепции и перспективы. Сб. статей. – М., 2001.
145. Терин, В.П. Массовая коммуникация. Социокультурные аспекты политического взаимодействия.
Исследование опыта Запада. – М., 2000. – 223 с.
146. Тернер, Д. Аналитическое теоретизирование /
THESIS 2 (4) (1994).
147. Тимофеева, Л.Н. Отчет о заседании ИК по
политической коммуникативистике, Москва, 19 мая 2009
г. [Электронный ресурс] http://www.rapn.ru
148. Тимофеева, Л.Н. Политическая коммуникативистика:
проблемы предмет-
149. ного позиционирования / Л.Н.Тимофеева
(ред.). Политическая коммуникативистика: проблемы
предметного позиционирования. Материалы методологического семинара. 27 июня
2008 г. – М., 2008.
150. Тофлер, О. Проблема власти на пороге XXI века
/ Свободная мысль 2. – 1992.
151. Тофлер, Э. Метаморфозы власти. – М., 2001. –
670 с.
152. Трахтенберг, А.Д. Рунет как «публичная сфера»: хабермасианский идеал и реальность / Политэкс
2 (2006) [Электронный ресурс] http://www.politex.info/content/view/232/30/
153. Уилхелм, Д. Коммуникации и власть. – СПб.,
1993. – 243 с.
154. Улановский, А.М. Теория речевых актов и социальный конструкционизм / Постнеклассическая
психология. Социальный конструкционизм и нарративный подход 1 (2004) [Электронный ресурс] http://narrativepsy.narod.ru/num1-2004_88.html
155. Фадеичева, М.А. Идеология и дискурсивные практики «нашизма» в современной России / Полис 4 (2006).
156. Фаер, С. Приемы, стратегии и тактики
предвыборной борьбы. Семьдесят три стратегемы. –
СПб., 1998. – 212 с.
157. Фаликман, М.В., Койфман, А.Я. Виды прайминга в исследованиях
восприятия и перцептивного внимания» / Вестник МГУ.
Сер. 14. Психология 3 (2005), С. 86–97, Психология 4 (2005), С. 81–89.
-158-
158. Федотова, Л.Н. Социология массовой коммуникации /
Л.Н. Федотова. – СПб., 2003. – 400 с.
159. Фестингер, Л. Теория когнитивного диссонанса. –
СПб., 1999. – 318 c.
160. Филипс, Л.Дж., Йоргенсен, М.В. Дискурс-анализ. Теория и метод. –
Харьков, 2004. – 336 c.
161. Хабермас, Ю. Теория коммуникативного действия /
Вестник МГУ. Сер. 7. Философия. – 1993. – № 4. – C. 43–63.
162. Хайруллина, Л.И. Теоретико-методологические основы
изучения информационной политики муниципальных образований / Управление общественными и экономическими системам 2 (8). – Орел, 2006.
163. Хараш, А.У. Психология коммуникативного
воздействия. – М., 1986.
164. Харрис, Р. Психология массовых коммуникаций. –
СПб., 2001.
165. Хилгартнер, С., Боск,
Ч.Л. Рост и
упадок социальных проблем: концепция публичных арен / И.Г. Ясавеев
(сост.). Средства массовой коммуникации и социальные проблемы: Хрестоматия. –
Казань, 2000.
166. Цивьян, Т.В. Лингвистические основы балканской
модели мира. – М., 1990.
167. Чудинов, А.П. Россия в метафорическом зеркале:
когнитивное исследование политической метафоры (1991–2000). – Екатеринбург,
2001. – 238 с.
168. Чумиков, А.Н. Политическая коммуникативистика:
место в коммуникационном научном спектре, актуальные задачи прикладного
применения / Л.Н.Тимофеева (ред.). Политическая коммуникативистика:
проблемы предметного позиционирования. Материалы методологического семинара. 27
июня 2008 г. – М., 2008.
169. Чумиков, А.Н., Бочаров, М.П. Связи с общественностью: теория и
практика. – М., 2003. – 496 с.
170. Шварценберг, Р.-Ж. Политическая социология: В 3 ч. –
Ч. 1. – М., 1992. – 180 с.
171. Шейгал, Е.И. Семиотика политического дискурса. – М., 2004. – 324 с.
172. Шейгал, Е.И. Смысловая неопределенность как
фактор политического дискурса / Политический дискурс
в России-4. – М., 2000.
-159-
173. Шелекасова, Н.П. Современный взгляд на проблемы
политической коммуникации и лидерства / М.В. Ильин, С.В. Рогачев (отв. ред.).
Россия. Политические вызовы ХХI века: 2-й Всероссийский
конгресс политологов. 21–23 апр. 2000 г. – М., 2002. – 616 c.
174. Шенк, Р., Абельсон,
Р. Сценарии,
планы и знания / Труды IV Международной объединенной конференции по
искусственному интеллекту. – М., 1976. – С. 208–220.
175. Шишкин, Д.П., Гавра, С.Л.
Бровко, Д.П. PR-кампании: методология и технология. – СПб., 2004.
– 187 с.
176. Шишкина, М.А. Паблик рилейшнз в системе
социального управления. – М., 2002. – 659 с.
177. Шматко, Н.А. Феномен публичной политики /
Социологические исследования 7 (2001), С. 106–112.
178. Юсупов, Р.М., Заболотский, В.П. Научно-методологические основы информатизации. – СПб., 2000. – 437 c.
179. Ясавеев, И.Г. Конструирование «не-проблем»: стратегии депроблематизации
ситуаций / Журнал социологии и социальной антропологии 34 (2006), С. 91–102.
Диссертации и авторефераты
180. Алексеев, О.Ю. Роль политических коммуникации в
легитимации российской власти в условиях современного демократического
транзита: автореф. дис…
канд. полит. наук. – СПб.,
2009. – 22 с.
181. Алтухова, Н.Ю. Политический маркетинг в
современной России: дис... канд. полит. наук. – Ставрополь, 2006. – 180 c.
182. Анникова, В.А. Информационная политика в системе
властных отношений: региональный аспект: автореф. дис… канд. полит. наук. – М., 2001. –16 c.
183. Баутина, П.В. Журналистика как средство
конструирования социальных проблем (по материалам федеральной и региональной
печати современной России): автореф. дис… канд. полит. наук. – Казань, 2009.
-160-
184. Боденкова, М.А. Принцип единства свободы и
ответственности в реализации государственной информационной политики: дис... канд. полит. наук. – М., 2006.
185. Вертешин, А.И. Медиалегитимация
политической власти в современной России: автореф. дис… доктора полит. наук. – СПб., 2009.
186. Волкодав, М.А. Применение политического дискурс-анализа в решении идеологических задач (на примере
медиатизации политических текстов): автореф. дис… канд. филолог. наук. – Краснодар 2007.
187. Гончаров, Ю.А. Государственная информационная
политика в условиях модернизации политической системы России: дис... канд. полит. наук. – Ярославль, 2004. –189 c.
188. Грачев, М.Н. Политическая коммуникация:
теоретико-методологический анализ: автореф. дис… доктора полит. наук. – М., 2005.
189. Дмитриев, М.Г. Региональная информационная
политика как фактор формирования информационного пространства: дис... канд. полит. наук. – М., 2004. – 137 с.
190. Евтуш, О.А. Региональная пресса в современном
политическом процессе (на примере Сибири): автореф. дис… канд. полит. наук. – Кемерово, 2006. – 25 с.
191. Илатовская, Э.А. Информационная политика органов
исполнительной власти субъекта Российской Федерации: формирование и проблемы
реализации: автореф. дис...
канд. полит. наук. – СПб., 2007. – 21 c.
192. Карасева, Е.В. Информационная политика органов
исполнительной власти современного мегаполиса: особенности ее формирования и
реализации: На примере деятельности Правительства Москвы: дис...
канд. полит. наук. – М., 2004.
– 219 с.
193. Конопелько, И.В. Демократическая консолидация в
условиях современного политического процесса: дис...
канд. полит. наук. –
Ставрополь – 2004. – 150 c.
-161-
194. Корнеев, А.А. Информационная политика субъекта
федерации: дис... канд. полит.
наук. – М., 2002.
195. Кушнарев, Ф.Ю. Информационная политика современной
России в условиях модернизации политической системы: дис...
канд. полит. наук. –
Ярославль, 2005. – 210 c.
196. Леснова, Н.Т. Управление информационными
процессами в системе муниципальной власти (на примере Нижегородской области): дис... канд. полит. наук. – М., 2002.
197. Макаров, В.П. Особенности информационной политики
города Москвы в свете формирования единого информационного пространства России:
автореф. дис... доктора социол. наук. – М., 2005. – 40 с.
198. Маркарян, В.Р. Влияние средств массовой
коммуникации на электоральное поведение граждан в современной России: автореф. дис… канд. полит. наук. – М., 2006.
199. Маркелов, К.В. Общественный идеал как объект
информационной политики: дис... доктора полит. наук. – М., 2006. – 350 c.
200. Марков, Е.А. Взаимодействие органов
государственной власти и СМИ как фактор реализации информационной политики (на
примере Вологодской области): дис... канд. полит. наук. – М., 2003.
201. Ненастьева, Н.Л. Информационная политика в условиях
реформирования социальной структуры современной России: дис...
канд. полит. наук. –
Ярославль, 2007. – 247 c.
202. Парфенов, К.В. Политические коммуникации в
современной России: проблемы организации избирательных кампаний: автореф. дис… канд. полит. наук. – М., 2006. – 25 с.
203. Петрова, Е.В. Информационная политика
территориальных органов управления в системе государственной информационной
политики современной России: дис... канд. полит. наук. – М., 2004. – 183 c.
204. Плитко, А.Г. Государственная информационная
политика Российской Федерации: понятие, принципы и направления реализации: дис... канд. полит. наук. – М., 2005. – 158 c.
-162-
205. Русина, В.В. Информационная политика в сфере СМИ
в демократическом обществе: Основные принципы и формы реализации в регионе: дис... канд. филолог. наук. – М., 2005. – 283 c.
206. Скачко, О.В. Государственная информационная
политика России в сфере СМИ: теоретические аспекты и современная практика: дис... канд. полит. наук. – СПб., 2006. – 183 c.
207. Смирнов, И.Н. Информационная политика как фактор
реализации взаимодействия власти и общества: на примере деятельности
Федерального Собрания Российской Федерации: дис...
канд. полит. наук. – М.,
2006. – 135 c.
208. Соколова, Е.П. Пресса и парламентаризм в политическом
процессе России: автореф. дис…
канд. полит. наук. –
Екатеринбург, 2005.
209. Устинова, Н.В. Политическая репутация: сущность,
особенности, технологии формирования: автореф. дис… канд. полит. наук. – Екатеринбург, 2005.
210. Чугунов, А.В. Политика и интернет: политическая
коммуникация в условиях развития современных информационных технологий: автореф. дис… канд. полит. наук. – СПб., 2000.
211. Чумикова, С.Ю. Политическая коммуникация как
ресурс легитимности законодательной власти субъекта Российской Федерации: автореф. дис… канд. полит. наук. – М., 2007. – 25 c.
Работы на иностранных
языках
212.
Almond, G., Coleman, J.
The politics of the development areas. – Princeton:
213.
Almond, G.A.
Political development. Essays in heuristic theory. –
214.
Altheide, D.L. Creating reality: How TV news
distorts events. –
215.
Altheide, D.L., Snow, R.P. Media logic. –
216.
Altheide, D.L., Snow, R.P. Mediaworlds
in the post journalism era. – N.Y.: Aldine de Gruyter,
1991.
-163-
217.
Altshull, J.H. Agents of power: the role of the
news media in human affair. – N.Y.: Longman, 1984.
218.
219.
Ball-Rokeach,
S.J., Rokeach, M., Grube,
J.W. The great American values test: Influencing behavior
and belief through television. – N.Y.: The Free Press, 1996. – 190 p.
220.
Barker, R.
Political legitimacy and the state. –
221.
Bartels, L.M.
Politicians and the press: Who leads, who follows? APSA. –
222.
Bartlett, F.C.
Remembering: A study in experimental and social psychology. –
223.
Baumgartner, F.R., Jones,
B.D., Leech, B.L. Media attention and congressional agendas
/ S. Iyengar, R. Reeves (ed.). Do the media govern?
Politicians, voters and reporters in
224.
Baumgartner, F.R.,
Mahoney, C. Individual-level framing and collective issue definition
in the European Union / European Union Politics 9 (2008), P. 435–449.
225.
Beck, D.E., Cowan, С.С.
Spiral dynamics: Mastering values, leadership and change. – Blackwell
Publishers Ltd, 2002. – 331 p.
226.
Behr, R.L., Iyengar, S. Television
news, real-world cues, and changes in the public agenda / Public Opinion
Quarterly 49 (1985), P. 591–606.
227.
Benford, R.D. An insider’s critique of the social
movement framing perspective / Sociological Inquiry 67 (1997), P. 409–430.
228.
Bennett, W.L.
News: the politics of illusion. – N.Y.: Longman, 1984.
229.
Bennett, W.L.
Toward a theory of press-state relations in the
230.
-164-
231.
Berelson, B.R. Communication and public opinion /
Communication in Modern Society 3 (1951), 122.
232.
Best, J.
(ed.). Images of issues: Typifying contemporary social
problems. – N.Y.: Aldine de Gruyter, 1995.
233.
Billig, M., Condor, S., Edwards, D., Gane, M.,
Middleton, D., Radley, A.R.
Ideological dilemmas. –
234.
Blumenthal, S.
The Permanent campaign: Inside the world of elite political operatives. –
235.
Blumer, Y. Sociological implications of the thought of
George Herbert Mead / American Journal of Sociology 71 (1966), P. 535–548.
236.
Blumler, J.G., Gurevitch, M.
Media change and social change: linkages and junctures / J. Curran, M. Gurevitch (eds.). Mass media and
society. –
237.
Blumler, J.G., Gurevitch, M.
The crisis of public communication. –
238.
Blumler, J.G., Katz, E. (eds.)
The uses of mass communications: Current perspectives in gratifications
research. –
239.
Bolz, N.
Gesprach mit Norbert Bolz / Die neue Gesellschaft. – Frankfurter Hefte 1, 1995.
– 26 s.
240.
Boorstin, D.J. Das
Image. Der Amerikanische Traum. – Hamburg: Rowohlt, 1987.
241.
Bourdieu, P. Esquisse d’une théorie de la pratique. – Genève: Droz,
1972.
242.
Bourdieu, P. La Distinction. Critique sociale
du jugement. –
243.
Bourdieu, P. Raison pratiques. Sur
la théorie de l’action.
–
244.
Braverman, J. Testimonials versus informational persuasive
messages: the moderating effect of delivery mode and personal involvement /
Communication Research 35 (5) (2008), P. 666–694 [Электронный
ресурс] http://crx.sagepub.eom/cgi/content/abstract/35/5/666
-165-
245.
Brosius, H.B. Research note: The Influence of
exemplars on recipients' judgements: The part played
by similarity between exemplar and recipient / European Journal of
Communication 14 (2), (1999), P. 213–224 [Электронный
ресурс] http://ejc.sagepub.eom/cgi/content/abstract/14/2/213
246.
Brosius, H.B., Bathelt, A.
The utility of exemplars in persuasive communications / Communication Research
21 (1994), P. 48–78.
247.
Brosius, H.B., Kepplinger, H.M.
Linear and nonlinear models of agendasetting in
television / Journal of Broadcasting and Electronic Media 36 (1) (1992), P. 5–24.
248.
Bruce, B.
Images of power. –
249.
Bruner, J.
Acts of meaning. –
250.
Budge,
251.
Burke, K.
Language as symbolic action. –
252.
Cacioppo, J.T., Petty, R.E. The need for cognition /
Journal of Personality and Social Psychology 42 (1982), P. 116–131.
253.
Calhoun, C.
(ed.). Habermas and the
public sphere. –
254.
Cameron, G.T., Sallot, L., Curtin, P.A. Public
relations and the production of news: A critical review and a theoretical
framework / B. Burleson (ed.). Communication yearbook
20. –
255.
Cappella, J.N., Jamieson,
K.H. Spiral of cynicism: The press and public good. –
N.Y.:
256.
Carruthers, S.L. The media at war. – N.Y.:
257.
Chaffee, S.H., Metzger,
M.J. The end of mass communication? / Mass Communication and
Society 4 (4) (2001), P. 365–379.
258.
Chaiken, S., Liberman, A., Eagley,
A.H. Heuristic and systematic processing within and beyond
the persuasion context / J.S. Uleman, J.A. Bargh (eds.). Ununtended
thought. – N.Y.:
259.
Chilton, P.
Metaphor, euphemism, and the militarization of language / Current Research on
Peace and Violence 10 (1987), P. 7–19.
-166-
260.
Choi, Y.J. Rules of the agenda game:
President's issue management, media's agenda setting and the public's
representation. Dissertation for the degree of doctor of philosophy. – The
261.
Chomsky, N.
Language and responsibility. – Hassocks: Harvester Press, 1979.
262.
Chomsky, N.
Necessary illusions: Thought control in democratic societies. –
263.
Chomsky, N.
Towards a new Cold War: Essays on the current crisis and how we got there. –
264.
Chong, D.
Creating common frames of reference on political issues / D.C. Mutz, P.M. Sniderman, R.A. Brody
(eds.). Political persuasion and attitude change. –
265.
Chong, D., Druckman, J.N. A theory of
framing and opinion formation in competitive elite enviroments
/ Journal of Communication 57 (2007), P. 99–118.
266.
Cobb, R.W., Elder, C.D.
The politics of agenda-building: an alternative perspective for modern
democratic theory / Journal of Politics 33 (1971), P. 892–915.
267.
Cohen, B.C.
The press and foreign policy. – Princeton:
268.
Coleman, R., Banning, S.
Network TV News' affective framing of the presidential candidates: Evidence for
a second-level agenda-setting effect through visual framing / Journalism and
Mass Communication Quarterly 83 (2006), P. 313–328.
269.
Collins, A.M., Loftus,
E.F. A spreading activation theory of semantic processing /
Psychological Review 82 (1975), P. 407–428.
270.
Connolly, W.E.
On interests in politics / Politics and Society 2 (1972), P. 459–477.
271.
Cook, F.L., Tyler, T.R.,
Goetz, E.G., Gordon, M.T., Protess, D., Leff, D.R., Molotch, M.
Media and agenda setting: Effects on the public, interest group leaders, policy
makers, and policy / Public Opinion Quarterly 47 (1983), P. 16–35.
272.
Cook, T.E.
Governing with the news: The news media as a political institution. –
-167-
273.
D’Andrade, R.G. Cognitive anthropology / Th.
Schwartz, G.M. White, C.A. Lutz (eds.). New direction
in psychological anthropology. –
274.
Dahl, R.
Modern political analysis. –
275.
Dahl, R.A.
Democracy and its critics. –
276.
Davies, J., Mabin, V.J. Framing: A
Meta-framework for the use of mixedmode modelling / M.G. Nicholls, S. Clarke, B. Lehaney (eds.). Mixed mode modelling: Mixing methodologies for organisational
intervention. Applied optimization 58. –
277.
278.
de Vreese, C.H., Elenbaas,
M. Media in the game of politics: Effects of strategic metacoverage on political cynicism / Press/Politics 13 (3)
(2008), P. 285–309.
279.
de Vreese, C.H., Peter, J., Semetko,
H.A. Framing politics at the launch of the euro: A
cross-national comparative study of frames in the news / Political
Communication 18 (2) (2001), P. 107–122.
280.
Dearing, J.W., Rogers,
E.M. Agenda-setting. –
281.
DeCoster, J., Claypool, H.M. A meta-analysis of priming
effects on impression formation supporting a general model of informational
biases / Personality and Social Psychology Review 8 (1) (2004), P. 2–27.
282.
Delia, J.G., O'Keefe,
B.J., O'Keefe, D.J. The constructivist approach to
communication / Human Communication Theory. – N.Y., 1982. – P. 147–191.
283.
Demers, D.Р., Craff, D., Choi, Y.-H., Pessin, В.М. Issue
obtrusiveness and the agenda-setting effects of national network news /
Communication Research 16 (1989), P. 793–812.
-168-
284.
285.
Domhoff, W.G. The Powers that be: Processes of
ruling class domination in
286.
Domke, D., Shah, D.V., Wackman, D.B.
Media priming effects: Accessibility, association, and activation /
International Journal of Public Opinion Research 10 (1998), P. 51–74.
287.
288.
Druckman, J.N. Political preference formation:
Competition, deliberation, and the (ir)relevance of framing effects / American Political Science
Review 98 (2004), P. 671–686.
289.
290.
Eagly, A.H., Chaiken, S.
The psychology of attitudes. –
291.
Edelman, M.
Politics as symbolic action. –
292.
Edy, J.A., Meirick, P.C.
Wanted, dead or alive: Media frames, frame adoption, and support for the war in
293.
Eilders, C. Media as political actors? Issue focusing and
selective emphasis in the German quality press / German Politics 9 (3) (1997), P.
181–206.
294.
Ellwood, D.T.
Poor support: poverty in the American family. – N.Y.: Basic Books, 1988.
295.
Entman, R.M. Cascading activation: Contesting
the White House’s frame after 9/11 / Political Communication 20 (2003), P. 415–432.
-169-
296.
Entman, R.M. Declarations of independence: The
Growth of media power after the Cold War / B.L. Nacos,
R.Y. Shapiro, P. Insernia (eds.).
Decision making in a Glass House. –
297.
Entman, R.M. Democracy without citizens: Media
and the decay of American politics. – N.Y.:
298.
Entman, R.M. Framing bias: Media in the
distribution of power / Journal of Communication 57 (2007), P. 163–173.
299.
Entman, R.M. Framing
300.
Entman, R.M. Framing: toward clarification of a
fractured paradigm / Journal of Communication 43 (4) (1993), P. 51–58.
301.
Entman, R.M. Projections of power: Framing news,
public opinion, and
302.
Entman, R.M., Rojecki, A.
Freezing out the public: Elite and media framing of the
303.
Entman, R.M., Rojecki, A.
The black image in the white mind: Media and race in
304.
Epstein, E.J.
News from nowhere: Television and the news. – N.Y.: Random House, 1973. – 321
p.
305.
Erbring, L., Goldenberg, E.N., Miller, A.H. Front-page
news and real-world cues: A new look at agenda-setting by the media / American
Journal of Political Science 24 (1980), P. 16–49.
306.
Fairclough, N. Media discourse. –
307.
Fairhurst, G., Star, R. The art of framing: Managing the
language of leadership. –
308.
Fazio, R.H.
On the power and functionality of attitudes: The Role of attitude accessibility
/ A.R. Pratkanis, S.J. Breckler,
A.G. Greenwald (eds.). Attitude structure and
function. – Hillsdale:
309.
Fillmore, C.J.
Frame semantics / Linguistics in the morning calm: Selected papers from the
SICOL-1981. –
-170-
310.
Finifter, A. Public opinion / S.M. Lipset
(ed.). The encyclopedia of democracy. –
311.
Fishman, M.
Manufacturing the news. –
312.
Fiske, J., Hartley, J. Reading television. –
313.
Fiske, S.T.
Schema-triggered affect: application to social perception / Affect and cognition.
The 17th annual carnegie symposiumon cognition. – N.Y., 1982.
314.
Fiske, S.T.,
315.
Flora, J.A., Maibach, E.W. Cognitive
responses to aids information: The effects of issue involvement and message appeal
/ Communication Research 17 (6) (1990), P. 759–774.
316.
Forgas, J.P. (ed.).
Social cognition: Perspectives on everyday understanding. –
317.
Fuchs, D., Pfetsch, B. The
observation of public opinion by the governmental system. Discussion
paper FS III 96 – 105 (December 1996). Wissenschaftszentrum Berlin fur
Sozialforschung gGmbH (WZB).
318.
Funkhouser, G.R. Trends in media coverage of the issues
in the ‘60s’ / Journalism Quarterly 50 (1973), P. 533–538.
319.
Galtung, J., Ruge, M. The
Structure of foreign news: the Presentation of Congo,
320.
Gamson, W.A. Media discourse as a framing
resource / A.N. Crigler (ed.).
The psychology of political communication. –
321.
Gamson, W.A. Talking politics. – N.Y.:
322.
Gamson, W.A. The 1987 distinguished lecture: a
constructionist approach to mass media and public opinion / Symbolic
interaction 2 (1988).
323.
Gamson, W.A. What's news: A game simulation of
TV news. – N.Y.: Free Press, 1984.
-171-
324.
Gamson, W.A., Croteau, D., Hoynes,
W., Sasson, T. Media
images and the social construction of reality / Annual Review of Sociology 18
(1992), P. 373–393.
325.
Gamson, W.A., Meyer, D.S. Framing political
opportunity / D. McAdam, J.D. McCarthy, M.N. Zald (eds.). Comparative
perspectives on social movements. – N.Y.:
326.
Gamson, W.A., Modigliani, A. Media discourse and public
opinion on nuclear power: A constructionist approach / American Journal of
Sociology 95 (1) (1989), P. 1–37.
327.
Gamson, W.A., Modigliani, A. The changing culture of
affirmative action / R.G. Braungart, M.M. Braungart (eds.).
Research in political sociology 3. – Greenwich: JAI, 1987. – P. 137–177.
328.
329.
Geibler, R.
Massenmedien, Basiskommunikation und Demokratie. – Tubingen, 1973. – 87 s.
330.
George, A.
Domestic constraints on regime change in US foreign policy: The need for policy
legitimacy / G.J. Zkenberry (ed.).
American foreign policy: Theoretical essays. –
331.
Gerbner, G., Gross, L., Morgan, М., Signorelli, N.
Political correlates of television viewing / Public Opinion Quarterly 48
(1984), P. 283–300.
332.
Ghanem, S.I. Filling in the tapestry: The second
level of agenda setting / M. McCombs, D.L. Shaw, D. Weaver (eds.).
Communication and democracy: Exploring the intellectual frontiers in
agenda-setting theory. – Mahwah:
333.
Gitlin, T. The whole world is watching: Mass media in the
making and unmaking of the new left. –
334.
Goffman, E. A reply to Denzin and
Keller / Contemporary Sociology 10 (1) (1981), P. 60–68.
335.
Goffman, E. Frame analysis: An essay on the organization of
experience. –
-172-
336.
Graber, D.A.
Mass media and American politics. –
337.
Green, M.C., Brock, T.C.
The role of transportation in the persuasiveness of public narratives / Journal
of Personality and Social Psychology 79 (2000), P. 701–721.
338.
Gurevitch, M., Blumler, J.G.
Research: The extending frontier / D.L. Swanson, D. Nimmo
(eds.). New directions in political communication. –
339.
Haberlandt, K. Cognitive psychology. –
340.
Habermas, J. Die
Moderne – ein unvollendetes Projekt: Philosophischpolitische Aufsätze
1977–1990. – Leipzig: Reclam Verlag, 1990. – S. 203.
341.
Hachten, W.A. The troubles of journalism: A
critical look at what's right and wrong with the press. – Mahwah:
342.
Hall, S., Critcher, C., Jefferson, T., Clarke, J., Roberts, B.
Policing the crisis: Mugging, the state, and law and order. – N.Y.: Holmes and
Meier, 1978.
343.
Hallahan, K. Seven models of framing: Implications for
public relations / Journal of Public Relations Research 11 (3) (1999), P. 205–242.
344.
345.
Hart, R.P.
Easy citizenship: Television's curious legacy / Annals of the
346.
Heffernan, R.
Managing the news agenda: How the media can empower the British Prime Minister.
–
347.
Heisler, М. Politics in
348.
Herman, E.S.
The propaganda model revisited / Monthly Review (July) (1996a).
349.
Herman, E.S., Chomsky, N.
Manufacturing consent: The political economy of the mass media. – N.Y.:
Pantheon, 1988.
350.
Hertog, J.K., McLeod, D.M. A multiperspectival
approach to framing analysis: A field guide / S.D. Reese, O.H. Gandy, A.E.
Grant (eds.). Framing public life: Perspectives on
media and our understanding of the social world. – Mahwah:
-173-
351.
Hetherington, M.J.
The media’s role in forming voters’ national economic evaluations in 1992 /
American Journal of Political Science 40 (1996), P. 372–395.
352.
Higgins, E.T.
Knowledge activation: Accessibility, applicability, and salience / E.T.
Higgins, A.W. Kruglanski (eds.).
Social psychology: Handbook of basic principles. – N.Y.:
353.
Higgins, E.T., King, G. Accessibility of social constructs:
Informationprocessing consequences of individual and
contextual variability / N. Cantor, J.F. Kihlstrom
(eds.). Personality, cognition, and social interaction. – Hillsdale:
354.
Hirsch, P.M.
From ambushes to golden parachutes: Corporate takeovers as an instance of
cultural framing and institutional integration / American Journal of Sociology 91
(4) (1986), P. 800–837.
355.
Hirschman, A.O.
Having opinions – one of the elements of well-being / American Economic Review
79 (1989), P. 75–79.
356.
Hjarvard, S. From Bricks to Bytes: The Mediatization
of a global toytIndustry / I. Bondebjerg,
P. Golding (eds.). European culture and the media. –
357.
358.
Hovland, C.I., Weiss, W. The influence of source credibility
on communication effectiveness / Public Opinion Quarterly 15 (1951), P. 635–650.
359.
Hovland, C.I., Janis, I.L., Kelley, H.H. Communication
and persuasion psychological studies. –
360.
Hovland, C.I., Lumsdaine, A.A.,
361.
Howat, B. The delegitimation
and legitimation of power. – N.Y., 1977.
362.
Hwang, H., Gotlieb, M.R., Nah, S., McLeod, D.M.
Applying a cognitiveprocessing model to presidential
debate effects: Post-debate news analysis and primed reflection / Journal of
Communication 57 (2007), P. 40–59.
-174-
363.
Ibarra, P.R., Kitsuse, J.I.
Claims-making discourse and vernacular resources / G. Miller, J.A. Holstein (eds.). Challenges and choices: constructionist perspectives on
social problems. –
364.
Iri, M., Arcan, H.E.
The Orhan Pamuk case: how
mainstream turkish media framed his freedom of speech
/ Sosyal Bilimler Dergisi (2007), P. 18–24 [Электронный
ресурс] http://www.manas.kg/pdf/sbdpdf18/02_Iri.pdf
365.
Iyengar, S. Is anyone responsible? How television frames
political issues. –
366.
Iyengar, S. Television news and citizens’ explanations of
national affairs / American Political Science Review 81 (1987), P. 815–831.
367.
Iyengar, S., Kinder, D.R. News that matters: Television and
American opinion. –
368.
Iyengar, S., Peters, M.D., Kinder, D.R., Krosnick,
J.A. The evening news and presidential evaluations /
Journal of Personality and Social Psychology 46 (1984), P. 778–787.
369.
Iyengar, S., Simon, A. Coverage of the Gulf crisis and
public opinion: A study of agenda setting, priming, and framing / S. Iyengar, R. Reeves (eds.). Do the
media govern? Politicians, voters, and reporters in
370.
Iyengar, S., Simon, A. News coverage of the Gulf crisis
and public opinion / W.L. Bennett, D.L. Paletz (eds.).
Taken by storm: The media, public opinion, and
371.
Jacobs, L.R., Shapiro,
R.Y. Issues, candidate image, and priming: The use of private
polls in Kennedy’s 1960 presidential campaign / American Political Science Review
88 (3) (1994), P. 527–540.
372.
Jamieson, K.H.,
373.
Jansson, A. The mediatization of consumption:Towards an analytical
framework of image culture / Journal of Consumer Culture 2 (1) (2002), P. 5–31.
-175-
374.
Jervis, R.
The meaning of the nuclear revolution. –
375.
Jodelet, D. Representation sociale:
phenomenes, concept et theorie / Psychologie sociale. – 1990. – P. 357–378.
376.
Jodelet, D. Représentations
sociale: phénomènes,
concept et théorie / Psychologie sociale S.Moscovici (eds.). –
377.
Judd, C.M., Krosnick, J.A. The
structural bases of consistency among political attitudes: Effects of political
expertise and attitude importance / A.R. Pratkanis.
S.J. Breckler, A.G. Greenwald (eds.).
Attitude structure and function. – Hillsdale:
378.
Kahneman, D., Slovic, P., Tversky, A. (eds.). Judgments under uncertainty: Heuristics and biases. –
N.Y.:
379.
Kahneman, D., Tversky, A.
Prospect theory: An analysis of decision under risk / Econometrica
47 (1979), P. 263–291.
380.
Katz,
381.
Kepplinger, H.M. Reciprocal effects: Toward a theory
of mass media effects on decision makers / The Harvard International Journal of
Press/Politics 12 (2) (2007), P. 3–23.
382.
Kim, S.H, Scheufele, D.A., Shanahan, J.
Agenda-setting, priming, framing and second-levels in local politics /
Journalism and Mass Communication Quarterly 79 (1) (2002), P. 7–25.
383.
Kim, S.H, Scheufele, D.A., Shanahan, J.
Think about it this way: Attribute agenda-setting function of the press and the
public's evaluation of a local issue / Journalism and Mass Communication
Quarterly 79 (2002), P. 7–25.
384.
Kinder, D.R., Sanders,
L.M. Mimicking political debate with survey questions: The
case of white opinion on affirmative action for blacks / Social Cognition 8 (1990),
P. 73–103.
385.
Kingdon, J.W. Agendas, alternatives and public
policies. – N.Y.: Harper Collin, 1984.
-176-
386.
Kiousis, S. Compelling arguments and attitude strength:
Exploring the impact of second-level agenda setting on public opinion of
presidential candidate Images / The Harvard International Journal of
Press/Politics 10 (2), (2005), p. 3–27.
387.
Kiousis, S., McCombs, M. Agenda setting article / MT Journal
142 (March 2003), P. 145–150.
388.
Klaehn, J. A critical review and assessment of Herman and
Chomsky’s ‘Propaganda Model’ / European Journal of Communication 17 (2002), P. 147–182.
389.
Klandermans, B. The formation and mobilization of consensus /
B. Nandermans, H.P. Kriesi,
S. Tarrow (ed.).
International Social Movement Research 1, 1988. – P. 173–198.
390.
Klapper, J.T. The effects of mass communication. –
Glencoe: Free Press, 1960. – 302 p.
391.
Krosnick, J.A. The role of attitude importance in
social evaluation: A study of policy preferences, presidential candidate
evaluations, and voting behavior / Journal of Personality and Social Psychology
55 (2) (1988), P. 196–210.
392.
Krosnick, J.A., Kinder, D.R.
Altering the foundations of support for the president through priming /
American Political Science Review 84 (1990), P. 497–512.
393.
Lang, G.E., Lang, K.
Watergate: An exploration of the agenda-building process / M.E. McCombs (ed.). Agenda-setting.
394.
Lasswell, H.D. Propaganda technique in the World
War. –
395.
Lazarsfeld, P., Merton, R.K. Mass communication, popular taste
and organized social action / L. Bryson (ed.). The
communication of ideas. – 1948. – P. 195–118.
396.
Lazarsfeld, P.F., Berelson, B., Gaudet,
H. The peoples choice. How the
voter makes up his mind in a presidential campaign. – N.Y., 1948. – 187 p.
397.
Leach, E.
On certain uncosidered aspects of double descent systems
/ Man 62 (1962).
398.
Lee, G.H.
Reconciling 'cognitive priming' vs 'obtrusive
contingency' hypotheses: An analytical model of media agenda-setting effects /
Gazette 66 (2) (2004).
-177-
399.
400.
Lemert, J.B., Elliott, W.R., Bernstein, J.M.,
401.
Lester, J., Stewart, J.
Public policy: An evolutionary approach. – N.Y.: West Publishing, 1996.
402.
Lewin, K. Channels of group life / Human Relations 1
(1947), P. 143–153.
403.
Leyland, A.
Journalists: grudging respect for PR execs. – 1999.
404.
Linsky, M. Impact: how the press affects federal
policymaking. – N.Y.: W.W. Norton and Company, 1986. – 260 p.
405.
Lintz, J. Legitimacy of democracy and the socioeconomic
system / Comparing pluralist democraties:
Strains on legitimacy. –
406.
Lipset, S.M. Political man. The social basis of
politics. – N.Y.: Doubleday, 1959.
407.
Littlejohn, S.W.
Theories of human communication. –
408.
Loseke, D.R. Thinking about social problems: an
introduction to constructionist perspectives. –
409.
Luhmann, N.
Okologische Kommunikation. Kann die moderne Gesellschaft sich auf okologische
Gefuhrdungen einstellen? – Opladen: Westdeutscher Verlag, 1986.
410.
Maheswaran, D., Meyers-Levy, J. The influence of message
framing and issue involvement / Journal of Marketing Research 27 (1990), P. 361–367.
411.
Manheim, J.B.
A model of agenda dynamics / M. McLaughlin (ed.).
Communication Yearbook 10. –
412.
Manheim, J.B.
All of the people, all the time: Strategic Communication and American Politics.
– N.Y.: M.E. Sharp, 1991.
-178-
413.
Manheim, J.B.
Going less public: managing images to influence
414.
Mansbridge, J.J. Beyond adversary democracy. –
415.
Marquis, L.
Moderators of priming effects: A theory and preliminary evidence from an
experiment on Swiss european
policy / International Political Science Review 28 (2007), P. 185–224.
416.
Mazzoleni, G. Media logic and party logic in campaign
coverage: The Italian general election of 1983 / European Journal of
Communication 2 (1) (1987), P. 81–103.
417.
Mazzoleni, G., Schulz, W. Mediatization
of politics: A challenge for democracy? / Political Communication 16 (3)
(1999), P. 247–261.
418.
McClelland, J.L., Rummelhart, D.E. Distributed
memory and the representation of general and specific information / Journal of
Experimental Psychology 114 (1985), P. 159–188.
419.
420.
421.
422.
423.
424.
425.
McGuire, W.J.
Attitudes and attitude change / G. Lindzey, E.
Aronson (eds.). The Handbook of Social Psychology 2. –
N.Y.: Random House, 1985.
426.
McGuire, W.J., Papageorgis, D.
Effectiveness of forewarning in developing resistance to persuasion / Public
Opinion Quarterly 26 (1) (1962), P. 24–34.
-179-
427.
McLeod, D.M., Hertog, J.K. Social
control, social change and the mass media's role in the regulation of protest
groups / D.P. Demers, K. Viswanath (eds.). Mass media, social control, and social change: a macrosocial perspective. –
428.
McLeod, J.M. Becker,
L.B., Byrnes, J.E. Another look at the agenda-setting function
of the press / Communication Research 1 (1974), P. 131–165.
429.
McLeod, J.M., Kosicki, G.M., McLeod, D.M. The expanding
boundaries of political communication effects / J. Bryant, D. Zillmann (eds.). Media effects:
Advances in theory and research. – Hillsdale:
430.
McLuhan, M.
Understanding media: The extensions of man. – N.Y.: McGraw-Hill, 1964. – 318 p.
431.
McNelly, J.T. Intermediary communicators in the
flow of news / Journalism Quarterly 36 (1959), P. 23–26.
432.
McQuail, D. Mass communication theory. –
433.
Mensing, D. Examining the media
agenda: How traditional and online media presented the 2000 and 2004
presidential primaries. Paper presented at the 5th International Symposium on
Online Journalism. –
434.
Merton, R.K.
Social theory and social structure. – Free Press, 1968. – 477 p.
435.
Meyer, D.E., Schvaneveldt, R.W.
Facilitation in recognizing pairs of words: Evidence of dependence between
retrieval operations / Journal of Experimental Psychology 90 (1971), P. 227–234.
436.
Meyer, T.
Media democracy: how the media colonize politics. –
437.
Miller, D.
Don’t mention the war:
438.
Miller, J.M., Krosnick, J.A. Anatomy of
news media priming / S. Iyengar, R. Reeves (eds.). Do
the media govern? Politicians, voters, and reporters in
-180-
439.
Miller, J.M., Krosnick, J.A. News media
impact on the ingredients of presidential evaluations: A program of research on
the priming hypothesis / D.C. Mutz, P.M. Sniderman, R.A. Brody (eds.).
Political persuasion and attitude change. –
440.
Miller, K.
Communication theories: perspectives, processes, and contexts. – N.Y.:
McGraw-Hill, 2005. – p.
441.
Miller, M.M., Riechert, B.P. The spiral
of opportunity and frame resonance: Mapping the issue cycle in news and public
discourse / S.D. Reese, O.H. Gandy, A.E. Grant (eds.).
Framing public life: Perspectives on media and our understanding of the social
world. – Mahwah:
442.
Minsky, M. A framework for representing knowledge / D. Metzing (ed.). Frame conceptions
and text understanding. – N.Y., 1980. – P.1–25.
443.
Mio, J.S.
Metaphor and Politics / Metaphor and Symbol 12 (1997), P. 113–133.
444.
Molotch, H., Lester, M. News as purposive behaviour: On the strategic use of routine events,
accidents and scandals / American Sociology Review 39 (1974), P. 101–112.
445.
Molotch, H.L, Protess, D.L, Gordon, M.T.
The media-policy connection: ecologies of the news / D. Paletz
(ed.). Political Communication Research. –
446.
Mortensen, P.B., Serritzlew, S.
Newspapers, agenda-setting, and local budgeting. Draft paper presented to The
European Consortium for Political Research, Joint Sessions of Workshops –
Uppsala 2004 – Workshop number 15 Political Agendasetting
and the Media.
447.
Moscovici, S., Lage, E., Naffrechoux,
M. Influence of a consistent minority on the responses
of a majority to a color-perception task / Sociometry
32 (1969), P. 365–380.
448.
Naisbitt, J., Aburdene, P.
Megatrends 2000: Ten new directions for the 1990's. – N.Y.: Morrow, 1990. – 384
p.
449.
Neidhardt, F., Rucht, D. Auf
dem Weg in die 'Bewegungsgesellschaft'? Über die Stabilität sozialer
Bewegungen / Soziale Welt 44 (1993), P. 305–326.
-181-
450.
Nelson, T.E., Clawson,
R.A., Oxley, Z.M. Media framing of a civil liberties
conflict and its effect on tolerance / American Political Science Review 91
(1997), P. 567–583.
451.
Neuman, W.R. The threshold of public attention /
Public Opinion Quarterly 54 (1990), P. 159–176.
452.
Neuman, W.R., Just, M.R., Crigler, A.A.
Common knowledge. News and the construction of political meaning. –
453.
Nooteboom, B. Towards a dynamic theory of transactions /
Journal of Evolutionary Economics 2 (4) (1992), P. 281–299.
454.
Norris, P.
Did the media matter? Agenda-setting, persuasion, and mobilization effects in
the British General Election Campaign / British politics 1 (2006), P. 195–221.
455.
O’Heffernan, P.A. Mutual exploitation model of media
influence in U.S. Foreign policy / W.L. Bennett, D.L. Paletz (eds.). Taken by storm: The media, public opinion, and
456.
Orren, G.R. Thinking about the press and
government / M. Linsky (ed.).
Impact. How the press affects federal policymaking. – N.Y.: W.W. Norton, 1986. –
P. 1–20.
457.
Page, B.I.
The mass media as political actors / Political Science and Politics 1 (29)
(1996), P. 20–25.
458.
Page, B.I., Shapiro,
R.Y., Dempsey, G. What moves public opinion? /
American Political Science Review 81 (1) (1987), P. 23–43.
459.
Pan, Z.D., Kosicki, G.M. Framing
analysis: An approach to news discourse / Political Communication 10 (1993), P.
55–75.
460.
Pan, Z.D., Kosicki, G.M. Framing as
a strategic action in public deliberation / S.D. Reese, O.H. Gandy, A.E. Grant
(eds.). Framing public life: Perspectives on Media and
Our Understanding of the Social World. – Mahwah:
461.
Patterson, T.E.
Bad news, bad governance / The Annals of the American Academy of Political and
Social Science 546 (1996), P. 97–108.
-182-
462.
Patterson, T.E.
Out of order. – N.Y.: Knopf, 1993.
463.
Perla, H., Jr. Days of decision: A Framing theory
of public opposition to the use of force abroad. Paper prepared for delivery at
the 46th annual meeting of the International Studies Association, March 1–5,
2005,
464.
Petrocik, J.R. Issue ownership in presidential
elections, with a 1980 case study / American Journal of Political Science 40
(1996), P. 825–850.
465.
Petty, R.E., Cacioppo, J.T. Attitudes
and persuasion: Classic and contemporary approaches. –
466.
Pfetsch, B. Government news management – Strategic
Communication in Comparative Perspective. Discussion Paper FS III P. 99–101.
467.
Plasser, F., Sommer, F.,
Scheucher, C. Medienlogik: Themenmanagement und Politikvermittlung
im Wahlkampf / F. Plasser, P.A. Ulram, G. Ogris (eds.). Wahlkampf und
Wohlerentscheidung. Anaysen zur Nationalratswahl 1995. – Wien: Signum, 1996.
468.
Posner, M.I., Snyder,
C.R. Attention and cognitive control / R.L. Solso (ed.). Information processing and cognition: The Loyola
Symposium. – Hillsdale:
469.
Pratto, F., John, O.P. Automatic vigilance: The
attention-grabbing power of negative social information / Journal of
Personality and Social Psychology 61 (1991), P. 380–391.
470.
Price, V.,
471.
Pritchard, D.
The news media and public policy agendas / D. Kennamer
(ed.). Public opinion, the press and public policy. –
472.
Pritchard, D., Berkowitz,
D. The limits of agenda-setting: the press and political
responses to crime in the United States, 1950–1980 / International Journal of
Public Opinion Research 5 (1) (1993), P. 86–91.
-183-
473.
Protess, D.L., Cook, F.L., Curtin, T.R., Gordon, M.T., Leff,
D.R.,
474.
Protess, D.L., Cook, F.L., Doppelt, J.C., Ettema, J.S., Gordon, M.T. Leff,
D. R., Miller, P. The journalism of outrage:
Investigate reporting and agenda building in
475.
Pye, L. Political communication / The Blackwell Encyclopaedia of Political Institutions. – N.Y., 1987. –
442 p.
476.
Ragsdale, L.
Vital Statistics on the Presidency.
477.
Rai, M. Chomsky’s politics. – N.Y.: Verso, 1995.
478.
479.
480.
Rhee, J.W.
Strategy and issue frames in election campaign coverage: A social cognitive
account of framing effects / Journal of Communication 47 (3) (1997), P. 26–48.
481.
Riker, W.J.
Democratic legitimacy and the Reason Will of the People / D.A. Reidy, W.J. Riker (eds.). Coersion and the State. – Springer, 2008, P. 77–94.
482.
Riker, W.J.
The art of political manipulation. – N.Y.:
483.
Robinson, P.
Operation restore hope and the illusion of a news media driven intervention /
Political Studies 49 (2001), P. 941–956.
484.
Rogers, E.M., Dearing, J.W. Agenda-setting
research: Where has it been! Where is it going? / J.A. Anderson (ed.). Communication yearbook II. –
485.
-184-
486.
Rumelhart, D.E. Schemata: the building blocks of
cognition / R.J. Spiro, B.C.Bruce, W.F. Brewer (eds.). Theoretical issues in reading comprehension.
Perspectives from cognitive psychology, Linguistics, Artificial Intelligence,
and education. – Hillsdale:
487.
Russell, B.
The philosophy of logical atomism / B. Russell. Logic and Knowledge. Essays
1901-1950. – Capricorn Books: N.Y., 1971. – P. 175–282.
488.
Russo, J.E. Schoemaker, P.J.H.
Decision traps. – N.Y.: Doubleday, 1989.
489.
490.
Ryan, C.
Prime time activism: Media strategies for grassroots organizing. –
491.
Sabatier, P.A.,
Jenkins-Smith, H.C. The advocacy coalition framework /
P.A. Sabatier (ed.). Theories of policy change. –
492.
Schacter, D.L., Buckner, R.L. Priming and the brain /
Neuron 20 (1998), P. 185–195.
493.
Schattschneider, E.E. The semi-sovereign people: A
realist’s view of democracy in
494.
Scheufele, D.A. Agenda-setting, priming, and
framing revisited: Another look at cognitive effects of political communication
/ Mass Communication and Society 3 (2000), P. 297–316.
495.
Scheufele, D.A. Framing as a theory of media
effects / Journal of Communication 49 (1999), P. 103–122.
496.
Scheufele, D.A.,
497.
Schiraldi, V., Macallair, D. Framing the framers: changing the debate over juvenile crime
in
498.
Schoenbach, K., Semetko, H.
Agenda-setting, agenda-reinforcing or agendadeflating:
A study of the 1990 German national election / Journalism Quarterly 69 (1992), P.
837–846.
-185-
499.
Schroder, K.C., Phillips, L. Complexifying media power: a study of the interplay between
media and audience discourses on politics / Media Culture and Society 29
(2007), P. 890–915.
500.
Schutz, A. Collected papers 1: The problem of social
reality. –
501.
Semetko, H.A., Blumler, J.G., Gurevitch,
M., Weaver, D.H. The formation of campaign agendas:
A comparative analysis of party and media roles in recent American and British
elections. – Hillsdale:
502.
Semetko, H.A., Valkenburg, P.M.
Framing European politics: A content analysis of press and television new /
Journal of Communication 50 (2000), P. 93–109.
503.
Shaw, D.L.,
504.
Sheafer, T. How to evaluate it: The role of
story-evaluative tone in agenda setting and priming / Journal of Communication
57 (2007), P. 21–39.
505.
Shoemaker, P.J.
The perceived legitimacy of deviant political groups: Two experiments on media
effects / Communication Research 9 (2) (1982a), P. 249–286.
506.
Shoemaker, P.J.,
507.
Sigal, L.V. Reporters and officials: The
organization and politics of newsmaking. – N.Y.: D.C.
Heath, 1973. – 221 p.
508.
Simon, H.
Sciences of the artificial. –
509.
Slater, M.D., Rouner, D. Value-affirmative and
value-protective processing of alcohol education messages that include
statistical evidence or anecdotes / Communication Research 23 (1996), P. 210–235.
510.
Sniderman, P.M., Bullock, J. A consistency theory of
public opinion and political choice: The hypothesis of menu dependence / W.E.
Saris, P.M. Sniderman (eds.).
Studies in Public Opinion. – Princeton:
511.
Sniderman, P.M., Theriault, S.M.
The structure of political argument and the logic of issue framing / W.E. Sari,
P.M. Sniderman (eds.).
Studies in public opinion. – Princeton:
-186-
512.
Snow, D.A., Benford, R.D. Ideology,
frame resonance and participant mobilization / K. Klandermans,
N. Tarrow (eds.). Structure to action. –
513.
Snow, D.A., Rochford, E.B., Worden, S.K., Benford,
R.D. Frame alignment processes, micromobilization
and movement participation / American Sociological Review 51 (1986), P. 464–481.
514.
Soroka, S.N. Agenda-setting dynamics in
515.
Spector, M., Kitsuse, J.
Constructing social problems. –
516.
Spiller, P.T., Stein, E.,
Tommasi, M. Political
institutions, policymaking processes and policy outcomes. An intertemporal transactions framework. –
517.
Stevenson, R., Gonzenbach, W., David, P. Economic
recession and the news. Paper presented at the annual meeting of the
Association for Education in journalism and mass communication. –
518.
Stone, G.C.,
519.
Stromback, J. Four phases of mediatization:
An analysis of the mediatization of politics / The
International Journal of Press/Politics 13 (3) (2008), P. 228–246.
520.
Swanson, D.L.
Transnational trends in political communication: Conventional views and new
realities / F. Esser, B. Pfetsch
(eds.). Comparing Political Communication: Theories,
Cases, and Challenges. – N.Y.:
521.
Takeshita, T., Mikami, S.
How did mass media influence the voters' choice in the 1993 general election
campaign in
-187-
522.
Tan, Y., Weaver, D.
Local media, public opinion, and state government policy: Second-level agenda Setting and political bias. Paper presented at the annual
meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication,
The Renaissance,
523.
Tankard, J., Hendrickson,
L., Silberman, J., Bliss, K., Ghanem,
S. Media frames: Approaches to conceptualization and
measurement. Paper presented at the annual convention of the Association for
Education in Journalism and Mass Communication. –
524.
Tankard, J.W.
The empirical approach to the study of media framing / S.D. Reese, O.H. Gandy,
A.E. Grant (eds.). Framing public life: Perspectives
on media and our understanding of the social world. – Mahwah:
525.
Tannen, D. That's not what I meant: How conversational
style makes or breaks your relations with others. – N.Y.: Morrow, 1986.
526.
Tannen, D. The argument culture: Stopping
527.
528.
Thomas, W.I., Thomas,
D.S. The child in
529.
Thompson J.B.
Ideology and modern culture. Critical Social Theory in the Era of Mass
Communication. –
530.
Thompson, J.B.
The media and modernity. A Social theory of the media. –
531.
Touri, M. Understanding the role of media framing in
international relations and conflict: The contribution of prospect theory.
Paper presented at the annual meeting of the ISPP 31st Annual Scientific
Meeting, Sciences Po, Paris, France (July 09, 2008).
532.
Trout, B.T.
Rhetoric revisited: Political legitimation and the
Cold War / International Studies Quarterly 19 (1975), P. 251–284.
533.
Tuchman, G.
Making news: A study in the construction of reality. – N.Y.: Free Press, 1978. –
244 p.
-188-
534.
Turk, J.V.
Public relations' influence on the news / Newspaper Research Journal 7 (4)
(1986), P. 15–27.
535.
Tversky, A., Kahneman, D.
Availability: A heuristic for judging frequency and probability / Cognitive
Psychology 5 (1973), P. 207–232.
536.
Tversky, A., Kahneman, D.
Rational choice and the framing of decisions / R.M. Hogarth, M.W. Reder (eds.). Rational choice: The
contrast between economics and psychology. –
537.
Tversky, A., Kahneman, D.
The framing of decisions and the psychology of choice / Science 211 (1981), P. 453–458.
538.
Valentini, C. Constructing public support: EU communication
challenges for the process of integration. Paper for the international
conference 2006 on «Public spheres and their boundaries».
539.
van Gorp, B. The
Constructionist approach to framing: Bringing culture back in / Journal of
Communication 57 (2007), P. 60–78.
540.
Walgrave, S., Deswert, K.
The making of the (issues of the) Vlaams Blok. The media
and the success of the Belgian extreme-right party / Political Communication forthcoming,
2004.
541.
Walgrave, S., Nuytemans, M.
Specifying the media's political agenda-setting power / Media, civil society,
parliament and government in a small consociational democracy
(Belgium, 1991–2000). Prepared for delivery at the ECPR joint sessions of
workshops,
542.
Walgrave, S., Soroka, S., Nuytemans,
M. The mass media's political agendasetting
power: A longitudinal analysis of media, parliament, and government in
543.
Walgrave, S., van Aelst, P.
The mass media's political agenda-setting power. Towards an integration of the
available evidence / Prepared for delivery at the APSA political communication
pre-conference September 1st, 2004,
-189-
544.
Wanta, W., Golan, G., Lee, C. Agenda
setting and international news: media influence on public perceptions of
foreign nations / Journalism and mass communication quarterly 81 (2) (Summer
2004), P. 364–377.
545.
Wanta, W.H.,
546.
Watt, J.H., Mazza, M., Snyder, L.
Agenda-setting effects of television News coverage and the memory decay curve /
Communication Research 20 (June 1993), P. 408–435.
547.
Weatherford, M.
St. Measuring political legitimacy / American Political Science Review 86
(1992), P. 149–166.
548.
Weaver, D.H.
Political issues and voter need for orientation / D.L. Shaw, M.E. McCombs (eds.). The emergence of American political issues: The
agenda setting function of the press. –
549.
Weaver, D.H.
Thoughts on agenda setting, framing, and priming / Journal of Communication 57
(2007), P. 142–147.
550.
Weaver, D.H., Graber,
D.A.,
551.
Weaver, D.H.,
552.
Weaver, K., Garcia, S.M.,
Schwarz, N., Miller, D.T. Inferring the popularity of an
opinion from its familiarity: A repetitive voice can sound like a chorus /
Journal of personality and social psychology 92 (5), (2007), P. 821–833.
553.
White, H.
Historical text as literary artifact / R.H. Canary, H. Kozicki
(eds.). The writing of history. Literary form and
historical understanding. – The
554.
White, T.
The making of the president. – N.Y.: Bantam, 1973.
555.
Winter, J., Eyal, C.H. Agenda-setting for the civil
rights issue / Public Opinion Quarterly 45 (3) (1981), P. 376–383.
556.
Wolfsfeld, G. Media and political conflict: News from the
-190-
557.
Wyer, R.S., Srull, T.R.
Human cognition in its social context / Psychological Review 93 (1986), P. 322–359.
558.
Yoon, Y.
Legitimacy, public relations, and media access: Proposing and testing a media
access model / Communication Research 32 (2005), P. 762–793 [Электронный ресурс] http://crx.sagepub.com/cgi/content/abstract/32/6/762
559.
Zaller, J. The myth of massive media impact revived: new
support for a discredited idea / D. Mutz, R. Brody,
P. Snideman (eds.).
Political persuasion and attitude change. –
560.
Zaller, J.R. The Nature and origins of mass
opinion. – N.Y.:
561.
Zhu, J.H.
Issue competition and attention distraction: A zero-sum theory of agenda-setting
/ Journalism Quarterly 69 (1992), P. 825–836.
562.
Zillmann, D., Brosius, H.
Exemplification in communication: The influence of case reports on the
perception of issues. – Mahwah:
563.
Zinken, J.
Imagination im Diskurs. Zur Modellierung metaphori-scher
Kommunikation
564.
und
Kognition. Dissertation zur Erlangung der Wurde eines Doktors im Fach
Linguistik. –
565.
Zucker, H.G. The variable nature of news media
influence / B.D. Rubin (ed.). Communication yearbook
2. –
-191-